پ
پ

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از مراحل پایانی مطالعات احداث خط ویژه اتوبوس تندرو به منظور بهره‌وری شهروندان از این سامانه و کاهش ترافیک خبر داد.

فرزین فرشاد در بازدیدی که به همراه محسن امیدوار حسینی رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر و دیگر مسئولین مربوطه از مراحل احداث پروژه خط ویژه اتوبوس تندرو داشت، اظهار کرد:‌ طی سال‌های گذشته به واسطه افزایش جمعیت و تعداد خودروها، شاهد ایجاد ترافیک سنگین در بسیاری از معابر و خیابان‌های شهر هستیم.
وی با اشاره به اینکه در این شرایط، با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ضرورت احداث و راه اندازی خطوط ویژه اتوبوس تندرو در این شهر احساس می‌شد، توضیح داد: با برگزاری جلسات متعدد و استفاده از نظرکارشناسان، ایجاد خط ویژه اتوبوس تندرو در خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران در دستور کار معاونت حمل و نقل قرار گرفت.
وی افزود:‌ با اجرای این طرح شاهد دسترسی آسان شهروندان به سیستم حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و همچنین سهولت در تردد وسایل نقلیه امدادی و انتظامی در خیابان‌ شهید بهشتی خواهیم بود.
این مسئول گفت: توسعه خطوط اتوبوسرانی همگام با ارتقای سطح خدمات رسانی دنبال می شود تا بتوانیم شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.
فرشاد افزود: با بررسی صورت گرفته، خط ویژه اتوبوس از پایانه شهید سلطانی تا پایانه میدان دانشگاه (حصارک) امتداد می‌یابد و در این مسیر بالغ بر ۱۹ ایستگاه جهت سرویس به شهروندان در این محدوده در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: این مسیرها با گذر از خیابان‌های اصلی و پرتردد و با فراهم کردن دسترسی به بیشتر مناطق شهر، امکان بهره‌برداری را به حداکثر می‌رساند.
فرشاد گفت: از ویژگی‌های سیستم خط ویژه می‌توان در بهره گیری از خط عبور اختصاصی، ایستگاه‌های دارای امکانات رفاهی مناسب، دسترسی مناسب به محل ایستگاه‌ها، استفاده از اتوبوس‌های کف پایین و هم تراز سکو و بنابراین امکان سوار و پیاده شدن راحت تر و سریعتر، حداقل فاصله بین اتوبوس و ایستگاه جهت رفاه حال معلولین اشاره کردمعاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند حمل و نقلی در بخش‌های مختلف را از دیگر ویژگی های "خط ویژه" دانست و افزود: از مواردی مانند، پرداخت کرایه بصورت الکترونیکی و ترجیحا در بدو ورود به ایستگاه، تعیین موقعیت لحظه‌ای اتوبوس‌ها با استفاده از GPS، تخصیص هوشمندانه اتوبوس‌ها به مسیرها و در نتیجه کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‌ها و افزایش بهره وری اتوبوس‌ها، اطلاع رسانی زنده به مسافرین در رابطه با زمان رسیدن اتوبوس‌ها به هر ایستگاه و الویت دهی عبور اتوبوس‌ها از تقاطعات چراغدار هوشمند در بخش‌های مختلف "خط ویژه" استفاده خواهد شد.
فرشاد در رابطه با وضعیت خطوط اتوبوسرانی پس از اجرای طرح گفت: در بعضی مسیرها تغییری نداریم و بعضی مسیرها حذف وبعضی از مسیرها نیز اصلاح و در مواردی هم خطوط جدید تغذیه کننده خطوط "خط ویژه" ایجاد خواهد شد.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

دیدگاهها بسته است.