تیتر مهمترین اخبار

دومین جلسه کارگروه ستاد توسعه کشت گلخانه ای شهرستان طالقان جلسه ستاد بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در فرمانداری طالقان بافت های فرسوده بدون بسته های تشویقی و مشارکت مردم رخت «نوسازی» به تن نمی کنند عزم شورای ششم کرج احداث پارک های موضوعی در مناطق کم برخوردار است شهرداری بر بازگرداندن هویت باغشهری به کرج تمرکز کرده است فصل جدیدی از تعاملات مدیریت شهری کرج و پلیس راهور رقم خورده است تشکیل «شورای حل اختلاف ویژه امور مدیریت شهری»، چهار روز پس از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه ضرورت ارتقاء وضعیت خدمات رسانی به بیماران خاص مشاوره و آموزش برای زندانیان، معتادان بهبود یافته و خانواده های در معرض آسیب ضرورت دارد نگاه دولت سیزدهم به ارتقا سرانه های بهداشتی و درمانی البرز معطوف شده است جابجایی ۴۰ رکورد ملی و باشگاهی توسط دختران دو و میدانی شهرداری کرج لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان را به شورای شهر ارسال نماید کسب دو مدال نقره توسط ورزشکاران ناشنوای البرزی در المپیک برزیل سخنگوی شورای شهر کرج به شهرداری برای پیشگیری از حوادث ساختمانی هشدار داد پایان جام پرش کرج

بانک ایران زمین بانک دیجیتال
معاون وزیر آموزش و پرورش: سمپاد مهارتی در کشور نیازمند توسعه است
13 مارس 2022 - 12:50
شناسه : 164106
1
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: رشته های سمپاد مهارتی به منظور شناسایی، پرورش و هدایت دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان به سوی مهارت آموزی نیازمند توسعه است.
ارسال توسط :
پ
پ
امتیاز این [خبر]

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: رشته های سمپاد مهارتی به منظور شناسایی، پرورش و هدایت دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان به سوی مهارت آموزی نیازمند توسعه است.

« الهام یاوری » در حاشیه آیین تجلیل از دانشجویان مستعد نوورود استان البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای تربیت افراد ماهر و متناسب با نیازهای صنعت و فناوری در رشته ها، حرف و مهارت های مورد نیاز استان ها، به مشارکت خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدارس سمپاد نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه استان البرز پیشرو در راه اندازی سمپاد مهارتی و ساخت مدرسه خیرساز سمپاد است، خاطرنشان کرد: طرح سمپاد مهارتی از سال ۹۸ از طریق آزمون ورودی مدارس متوسطه دوره دوم استعدادهای درخشان و پذیرش در رشته های شبکه نرم‌افزار و فتوگرافیک دراستان های خراسان رضوی، البرز و همدان اجرایی شد.
وی بیان داشت: در سال تحصیلی گذشته این طرح در استان های فارس، همدان، یزد و شهر تهران با رشته های دیگری چون مکاترونیک و پویانمایی توسعه یافت.
یاوری تصریح کرد: مهارت در اقتصاد کشور نقش پررنگ و مهمی دارد و در این راستا مدارس سمپاد مهارتی از موارد جدی است که می‌تواند به زیست بوم اقتصاد کشور کمک کند.
وی ادامه داد: درمدارس سمپاد مهارتی بستری از مهارت‌ها تعریف می‌شود تا دانش‌آموزان با علاقه‌مندی مهارت مورد نظر خود را انتخاب نمایند و با خلاقیت و نوآوری نگاه تازه به صنعت و اقتصاد داشته باشند و نقطه تمایز سمپاد مهارتی با سایر هنرستان‌های فنی، پرورش انسان‌های توانمندتر است تا به کمک حوزه صنعت بشتابند.
وی یادآورشد: برنامه ریزی های لازم برای توسعه مهارت ها در حوزه فعالیت های هنری ، پرورشی و تربیت بدنی در مدارس سمپاد صورت گرفته است و در جهت تربیت دانش آموزان چند ساحتی مطابق با سند تحول بنیادین حرکت می کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: ۷۰۰ مدرسه سمپاد با ۱۲۰ هزار دانش آموز در کشور فعالیت دارد.
وی تاکید کرد: دانش آموزان ۲ بخش علمی و مهارتی در مدارس سمپاد کشور زیر پوشش تعلیم و تربیت قرار می گیرنذ تا با کسب دانش و مهارت در رشد و تعالی جامعه ایفای نقش کنند.
منبع ایرنا

شاید این اخبار هم برایتان جالب باشد

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.