تصویر
پیشگیری از غرق شدگی
16 مرداد 1402 - 12:44
1
پیشگیری از غرق شدگی مجمع عمومی سازمان ملل از سال( 2021 ، 25 جولای ) 3 مرداد را روز جهانی غرق شدگی اعلام کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

پیشگیری از غرق شدگی مجمع عمومی سازمان ملل از سال( ۲۰۲۱ ، ۲۵ جولای ) ۳ مرداد را روز جهانی غرق شدگی اعلام کرد.
هدف از اعلام این روز یادبود کسانی است که در اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند.
افزایش دانش در مورد ایمنی در آب از اهداف دیگر برگزاری این روز است
غرق شدگی به معنای ورود آب به داخل ریه ها، مجاری تنفسی و خفگی در نتیجه فرو رفتن در آب است.
غرق شدگی باعث مرگ بیش از ۲.
۵ میلیون نفر در دهه گذشته شده است.
در سطح جهانی، بیشترین میزان غرق شدگی در بین کودکان ۱ تا ۴ ساله و پس از آن کودکان ۵ تا ۹ ساله رخ می دهد .
غرق شدگی عامل اصلی مرگ و میرهای تصادفی در میان کودکان و نوجوانان است
انواع غرق شدگی عبارتند از:
نزدیک به غرق شدگی: حالتی است که فرد به علت غوطه ور شدن در آب دچار اختلال تنفس می شود.
به عبارت دیگر اگر فقط سطح هوشیاری فرد پایین بیاید، به آن نزدیک به غرق شدگی می گویند.
اگر غوطه وری در آب باعث قطع تنفس و عدم پاسخ دهی فرد شود، غرق شدگی کامل اتفاق افتاده است.

غرق شدگی خیس، نوع معمول غرق شدگی است و در حالتی اتفاق می افتد که آب از طریق راه های هوایی وارد دستگاه تنفسی و ریه فرد می شود و او را دچار خفگی می کند.
در غرق شدگی خشک، آب وارد دستگاه تنفسی فرد نمی شود اما در اثر واکنش ماهیچه های گلو برای جلوگیری از ورود آب، مسیر ورود هوا به ریه بسته و حالت خفگی برای فرد ایجاد می شود.

نکاتی برای پیشگیری از غرق شدگی:
هرگز کودک خود را تنها یا تحت مراقبت کودک دیگری در آب یا اطراف آن رها نکنید.

در مکان هایی اقدام به شنا نمایید که افراد نجات غریق و تجهیزات کافی در دسترس و در نزدیکی شما وجود دارد.
شنا را بخوبی فرا بگیرید و سپس اقدام به شنا نمایید.
تجهیزات امداد مانند نجات غریق را همواره همراه داشته و استفاده نمایید.

به علائم هشدار دهنده و شرایط آب و هوایی توجه کنید.

برای شرایط اضطراری تلفن همراه خود را به استخر، دریاچه یا ساحل ببرید.

زمانی آموزش شنا به فرزندان خود را آغاز کنیدکه از آمادگی فراگیری او اطمینان حاصل کرده باشید.

قبل از شنا از مصرف الکل، مواد روان گردان و داروهای خواب آور اجتناب کنید.

در اطراف استخر و حوض و چاه حفاظ نصب کنید.

هنگام قایق سواری جلیقه نجات بپوشید.

در قسمت های عمیق دریا شنا نکنید.

شب ها در مکان های آبی پرخطر شنا نکنید.

اگر هنگام شنا احساس کردید گرفتگی عضلانی دارید فوراً از آب خارج شوید.

در دریا از محدوده مجاز برای شنا که علامتگذاری شده است دورتر نروید.

کارشناس واحد مبارزه با بلایا و حوادث مرکز بهداشت غرب

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.