آخرین وضعیت انتزاع فردیس از کرج از بیان سخنگوی شورای شهر

سخنگو شورای اسلامی گفت: با توصیه‌های استاندار البرز جلساتی با برگزار و منتج به تفاهم‌نامه‌ای شد تا لایحه‌ای به ارسال شود که در این تفاهم‌نامه ۳ صفحه‌ای این انتزاع حدود ۳۵ همت ارزش‌گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علی قاسم‌پور در خصوص نتیجه جلسه انتزاع از کرج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال ۹۶ با انتزاع و یا ارتقا واحد شهرستان عملاً شهر کرج و فردیس از یکدیگر جدا شدند و از نظر سیاسی و خدماتی در چارچوب نقشه جغرافیایی آنچه که برای هردو شهر تصویب شده بود، برای مردم خدمات ارائه شد.

وی افزود: ساختمان‌ها، ادارات و بخش‌های مختلف شهرداری فردیس که در مالکیت شهرداری کرج قبلاً به عنوان مناطق ۳و ۱۰ فعالیت می‌کردند در اختیار فردیس قرار گرفت.

سخنگو شورای اسلامی شهر کرج به فرهنگسراها، کتابخانه‌ها، عرصه‌های فضای سبز و سایر بخش‌های خدماتی در شهر فردیس اشاره و خاطرنشان کرد: این بخش‌ها هم که در اختیار خود شهر فردیس بود اما تعدادی از زمین‌ها که در مالکیت شهرداری کرج بودند و دارای کاربری انتفاعی بودند می‌توانستند برای شهر کرج آورده داشته باشند کماکان در مالکیت شهرداری کرج بود.

قاسم‌پور به نیروهای انسانی در شهرداری فردیس اشاره و تاکید کرد: بخشی از این نیروهای انسانی شهرداری فردیس هم همان نیروهای انسانی هستند که قبلاً در مناطق ۳ و ۱۰ در خدمت شهرداری کرج بودند بهر حال از سال ۹۶ تا به امروز این انتزاع به طور کامل و شفاف اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: در برهه‌های مختلف در این خصوص جلساتی برگزار شد تا اینکه در سال دوم شورای ششم، جلسه‌ای با مدیران شهری فردیس در شهرداری مرکز برگزار و مقرر شد برای انتزاع، کارگروهی متشکل از جامعه شورایی تشکیل شود و ۴ نفر از اعضای شورای شهر کرج و ۳ نفر نیز از اعضای شورای فردیس گروه ۷ نفره کارگروه را تشکیل داده و خروجی جلسات را اعلام کنند.

قاسم پور با بیان اینکه بر اساس همان قرارداد، ۴ نفر از اعضای شورای شهر کرج با رأی گیری اعضا و فرستادن به کمیته انطباق و تأیید کمیته تعیین شدند و اعضای شورای شهر فردیس با استنباط بر اینکه این کار گروه قرار بر رأی گیری است عدد ۳ به ۴ برای آنها مشخص نشد تا این کارگروه کارشناسی خود را تعیین کنند ازاین‌رو ۳ نفر خود را معرفی نکردند و ما نیز به این نتیجه رسیدیم که در این خصوص تمایل به ادامه ندارند.

سخنگو شورای شهر کرج تصریح کرد: با توصیه‌های استاندار البرز جلساتی با محمدرضا احمدی نژاد شهردار فردیس برگزار شد و منتج به تفاهم‌نامه ای شد که لایحه‌ای به شورای شهر کرج ارسال شود و در این تفاهم‌نامه ۳ صفحه‌ای این انتزاع حدود ۳۵ همت ارزش گزاری شد.

وی با توجه به اینکه بار حقوقی و قراردادی و آینده این انتزاع بایستی برای مردم هر دو شهر در نظر گرفته شود، ادامه داد: قطعاً این متن که انتزاع را صورت می‌دهد باید کامل و دارای بار حقوقی قراردادی باشد تا از اشکالات آینده که تبدیل به شکایت‌های جدید شود، جلوگیری شود و هر دو شهر قائل به این قرارداد و فصل‌الخطاب باشند.

این مقام شهری با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در کمیسیون تلفیق بررسی سپس به صحن شورا و مجدد از صحن به کمیسیون تلفیق برگشت، خاطرنشان کرد: اما قبل از اینکه دوباره در جلسه تلفیق بررسی شود یک جلسه هم اندیشی در باشگاه میلاد با حضور اعضای شورای شهر فردیس برگزار شد و در موضوعات کلی به توافق رسیدیم و در کلیات این انتزاع مشکلی نبود ولی ایراد در نگارش شکلی بود نه ماهیتی چراکه ایراد شکلی کار را مشکل می‌کند یعنی فقط تعیین تکلیف املاک را مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: بر این اساس کارگروهی تشکیل شد که امروز جلسه پنجم آن بود و به این نتیجه رسیدیم اعضای شورای شهر هر دو شهرستان در ۹۰۰ صفحه فقط صورت جلسه داشتند که هر دو شهرداری آن صورت جلسه را عمدتاً بندهای آن‌را اجرایی نکرده‌اند.

سخنگوی شورای شهر کرج بیان کرد: اما با توجه به جلسه‌ای که با بازرسی استان و دستور استاندار البرز و با نگاه ویژه دستگاه قضائی استان برگزار شد به حل و فصل این موضوع منتج و تصمیم مدیریت شهری هر دو شهر این شد تا ۱۵ آبان ماه نتیجه جلسه رأی گیری و این انتزاع به طور کامل انجام شود.

به گفته سخنگو شورای شهر کرج املاکی هم در ید مالکیت شهرداری کرج است در این ۸ سال امانت داری شده و خدشه‌ای به این اموال نشده که به آنها تقدیم خواهیم کرد.

قاسم پور با تاکید بر اینکه معتقد هستیم انتزاع بایستی صورت بگیرد و قطعاً آماده مصوب آن هستیم، بیان کرد: ولی با کار کارشناسی و مبتنی بر جلوگیری از اتفاقات بد آینده اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا که سرانجام مالکیت کارخانه آسفالت در این انتزاع چه خواهد شد، گفت: قطعاً کارخانه آسفالت در زمین‌های شهر کرج است و این موضوع انتفاع است نه مالکیت و شهرداری فردیس هم ادعای مالکیت ندارد بلکه می‌خواهد از ظرفیت تولید کارخانه آسفالت بهره ببرد و قائل به نوشتن نظام نامه‌ای هستند تا مواد اولیه را خودشان تهیه کنند که در غالب یک قراردادی انجام خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر کرج در پایان گفت: همه موارد را با تعامل، همدلی و همفکری و رسیدن به نقطه تفاهم پیش خواهیم برد.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر