تصویر
آرد و نان بالاترین تخلف در حوزه کشاورزی البرز را دارد
24 خرداد 1402 - 11:35
1
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه حوزه آرد و نان بالاترین تخلف را در این بخش دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ درصد تخلفات ثبت شده در حوزه کشاورزی به آرد و نان اختصاص داشته است.
ارسال توسط :
پ
پ


سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه حوزه آرد و نان بالاترین تخلف را در این بخش دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ درصد تخلفات ثبت شده در حوزه کشاورزی به آرد و نان اختصاص داشته است.

«داریوش یوسفی» افزود: از ابتدای سال جاری سه هزار و ۲۶۹ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و عرضه حوزه جهاد کشاورزی انجام شده که برای ۳۰۹ مورد گزارش تخلف ثبت شده ا ست.

وی با بیان اینکه ۱۶۲ مورد گزارش تخلف ثبت شده مربوط به حوزه آرد و نان بود که معادل ۲۵ درصد کل گزارش تخلفات ثبت شده است، اظهار کرد: همچنین حوزه مواد پروتئینی همچون مرغ، گوشت و تخم مرغ جایگاه دوم را با ۱۱ درصد در گزارش تخلفات ثبت شده دارد و جایگاه سوم به حوزه میوه و صیفی جات با ۲ درصد تخلفات مربوط می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از هر ۱۰ بازرسی یک مورد به گزارش تخلف ثبت شده منجر شده، گفت: ارزش ریالی تخلفات ثبت شده ۱۲۶.
۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.
۴ برابر افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه این گزارشات از سامانه سیمبا (سامانه یکپارچه مدیریت بازار) به دست آمده است، افزود: در گشت‌های بازرسی مشترکی که جهاد کشاورزی با بسیج اصناف، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و تعزیرات انجام می‌دهد، گزارشات به کمیته اقدام مشترک استان که ریاست آن بر عهده استاندار است، ارسال شده و این گزارشات در سامانه سیمبا به ثبت می‌رسد.
یوسفی اظهار کرد: در این سامانه تمام دستگاه‌های عضو کمیته همچون اتاق اصناف، صمت، بهداشت، تعزیرات و جهاد کشاورزی گزارشات را به ثبت رسانده و در نهایت این گزارش برای اقدام قانونی به تعزیرات ارجاع داده می‌شود.
وی به اقدامات سال گذشته در حوزه بازرسی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ جهاد کشاورزی ۲۲ هزار و ۷۶۹ مورد بازرسی از واحدهای عرضه و تولید محصولات کشاورزی انجام داد که ۱۲ هزار مورد آن از محل شکایات مردمی بوده است.

سال گذشته نیز ۲۴ درصد تخلفات برای حوزه آرد و نان بوده
یوسفی با بیان اینکه از این تعداد بازرسی‌ها سه هزار و ۹ مورد گزارش تخلف به ارزش ۲۱۵ میلیارد ریال ثبت شده است، افزود: در سال گذشته نیز حوزه آرد و نان با ۲۴ درصد تخلفات ثبت شده رتبه اول را داشته که این تخلفات در کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه بوده است.
وی تصریح کرد: رتبه دوم و سوم را نیز گوشت و مرغ و تخم مرغ با ۹ درصد و میوه و سبزبجات با هفت درصد داشته‌اند و مابقی تخلفات ثبت شده مربوط به سم، کود شیمیایی، شیرینیجات، حبوبات و غلات بوده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته از هر ۷ بازرسی یک مورد به ثبت تخلف منجر شده است.

دستگاه‌های کارتخوان در معرض دید مشتری باشد
یوسفی یکی از بیشترین محل تخلف در نانوایی‌ها را از سوی کارتخوان ها دانست و گفت: دستگاه‌های کارتخوان در نانوایی‌ها باید در معرض مشاهده مشتری باشد و نانوا اجازه کشیدن کارت را ندارد و بیشتر تخلفات جایی اتفاق می‌افتد که نانوایی‌ها کارت مشتری را می کشند که ممکن است یا برای نان اضافی و یا نایلون اضافی کارت را بکشند.
وی افزود: اکنون با این نظارت‌ها و فعالیت سامانه نانینو تخلفات در کارت خوان‌ها و نانوایی‌ها به حداقل رسیده زیرا این سامانه هوشمند است و هر نانوایی مرتکب تخلفی شود سهمیه‌اش به صورت هوشمند کم می‌شود.
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز یادآور شد: تمام نانوایی‌های که از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند به سامانه نانینو متصل هستند که عددی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی هستند و نانوایی‌های آزادپز به صورت مستقل و با خرید آرد به قیمت آزاد کار می‌کنند.
منبع ایرنا برچسب ها: سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه حوزه آرد و نان بالاترین تخلف را در این بخش دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ درصد تخلفات ثبت شده در حوزه کشاورزی به آرد و نان اختصاص داشته است.
سرپرست معاونت

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.