تصویر
آزادسازی ۶ هزار و ۱۴۴ هکتار اراضی کشاورزی البرز از دست متصرفان
18 اسفند 1401 - 9:27
2
مدیر امور اراضی استان البرز با بیان اینکه در سال جاری هشت هزار و ۷۹۰ اخطاریه شناسایی صادر شد، گفت: در همین راستا پنج هزار و ۹۳۹ مورد قلع و قمع به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام که در نتیجه این عملیات ۶ هزار و ۱۴۴ هکتار رفع تصرف شد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر امور اراضی استان البرز با بیان اینکه در سال جاری هشت هزار و ۷۹۰ اخطاریه شناسایی صادر شد، گفت: در همین راستا پنج هزار و ۹۳۹ مورد قلع و قمع به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام که در نتیجه این عملیات ۶ هزار و ۱۴۴ هکتار رفع تصرف شد.

ایرج الماسی با بیان اینکه در برای پایش تمام اراضی به منظور جلوگیری از تغییر کاربری استان فقط ۹ اکیپ گشت فعال هستند، گفت: در طی سال گذشته بیش از ۹ هزار اخطاریه برای ادامه تغییر کاربری غیرمجاز و اعاده به حالت اولیه صادر شد که ۶ هزار و ۴۷۰ مورد قلع و قمع به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی صادر شد.
وی اظهار کرد: در همین راستا هشت هزار و ۱۹۱ هکتار رفع تصرف و به بخش کشاورزی بازگشت که نشان از اجرای ۷۱ درصدی رفع تصرف ها داشته است.
وی گفت: همچنین در سال گذشته ۱۷۳ مورد حکم قلع و قمع در اجرای احکام قضایی انجام شد که در نتیجه آن ۴۰ هکتار رفع تصرف شد در حالیکه در سال جاری ۹۲ مورد حکم اجرا که منجر به رفع تصرف ۴۳.
۵ هکتار از اراضی کشاورزی شد.
الماسی افزود: برای شناسایی تغییر کاربری ها از روش هایی همچون سامانه ارتباطی ۱۳۱، سامانه پایش (هوش مصنوعی)، سامانه رخداد انتظامی، گزارش یگان حفاظت، ارجاعات قضایی و تماس تلفنی استفاده می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه کل اراضی استان ۵۱۸ هزار هکتار است که ۹۴ هزار هکتار آن اراضی کشاورزی و ۳۴۹ هزار و ۲۵۰ هزار هکتار اراضی ملی است که سند دار شده است.
مدیر امور اراضی استان البرز تصریح کرد: استان البرز ۹۴ هزار هکتار مستثنیات و اراضی قابل کشت دارد که ۶۰ هزار هکتار آن در حال کشت توسط ۳۰ هزار نفر بهره بردار است.
وی به اجرای قراردادهای رفع تداخلات اراضی ملی و غیرملی اشاره کرد و گفت: برای اجرای رفع تداخلات در کل استان ۵۱۸ پرونده با مساحت ۴۶۷ هزار و ۱۲۶ هکتار وجود دارد که ۳۷۳ هزار و ۱۲۶ هکتار آن را اراضی ملی و ۹۴ هزار هکتار را اراضی غیرملی و مستثنیات تشکیل می دهد.
الماسی با بیان اینکه از ۳۴۸ پلاک مشمول رفع تداخلات ۱۱۵ پلاک نهایی شده است، افزود: در سال ۱۴۰۱، ۸۴ پلاک رفع تداخل شده در حالیکه از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال گذشته فقط ۴۰ پلاک رفع تداخل انجام شده بود ضمن اینکه تا پایان سال نیز رفع تداخل ۱۲۴ پلاک نهایی می شود.
وی یادآور شد: همچنین ۱۴۳ پلاک شش دانگ مستثنیات و شش دانگ ملی ۲۷ پلاک با ۲۰ هزار هکتار وجود دارد.
وی همچنین به صدور سند اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: از ۹۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی برای ۲۰ هزار و ۷۰۰ هکتار سند صادر شده است.
منبع ایرنا برچسب ها: مدیر امور اراضی استان البرز با بیان اینکه در سال جاری هشت هزار و ۷۹۰ اخطاریه شناسایی صادر شد، گفت: در همین راستا پنج هزار و ۹۳۹ مورد قلع و قمع به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام که در نتیجه این عملیات ۶ هزار و ۱۴۴ هکتار رفع تصرف شد.
مدیر امور اراضی ا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.