تصویر
آشنایی با سواد رسانه ای برای همگان ضروری است
02 آذر 1401 - 16:59
1
آموزش سواد رسانه ای و آشنایی با فعالیت های رسانه ای در دنیای کنونی برای همه اقشار جامعه ضروری است.
ارسال توسط :
پ
پ

آموزش سواد رسانه ای و آشنایی با فعالیت های رسانه ای در دنیای کنونی برای همه اقشار جامعه ضروری است.

سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در دنیایی که هر روز و هر لحظه بر تکنولوژی ها و نحوه ارتباطات افزوده می شود، نیاز آموزش و آشنایی با سواد رسانه ای برای همه اقشار جامعه ضروری است.
وی ادامه داد: با ورود به قرن بیست ‌و ‌یکم مصادف با وقوع انقلاب ارتباطی و اطلاعاتی، افراد جامعه تحت تأثیر بمباران‌های رسانه‌ای قرار دارند و رسانه‌های عصر حاضر نقشی عمده در شکل‌گیری رفتار، عقاید، عواطف و به خصوص روابط فردی و بازی می‌کنند.
جابری انصاری تاکید کرد: اکنون سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارهای نظارتی طرف توجه بسیاری از کشورها است و افزایش نظام‌های اطلاعاتی و ارتباطی، ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای در افراد جامعه را بیش از پیش نمایانگر می‌سازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: چرا که پیام‌های تولید شده توسط رسانه‌های مختلف در سرتاسر جهان مخاطبان را دچار نوعی سردرگمی و تردید در انتخاب و گزینش پیام‌های دریافتی می‌نماید.
این مسئول خاطر نشان کرد:اگر تا قبل از عصر حاضر، سواد محدود به توانایی خواندن و نوشتن می‌شد، امروز سواد مفهومی فراتر، گسترده‌تر و پیچیده‌تر پیدا کرده است.
جابری انصاری، در بخش دیگری از سخنان خوذ اظهار داشت: از آنجایی که ا، وظیفه خود می داند که در این حوزه ورود جدی داشته باشد، لذا به دنبال ایجاد زیر ساختهای لازم در این حوزه است.
وی ادامه داد: سواد رسانه ای صرفاً متعلق به حوزه رسانه ای و مدیران رسانه ای استان نیست، بلکه اقشار مختلف جامعه می بایست با این حوزه آشنا شده و در راستای شناخت هر چه بهتر و بیشتر رسانه ها قدم بردارند.
لازم به توضیح است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در راستای افزایش آگاهی و آشنایی فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه با سواد رسانه ای اقدام به برگزاری دوره های سواد رسانه ای در البرز نموده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.