تصویر
آغاز محلول پاشی ۳۰ هزار اصله درخت کهنسال در کرج
20 آذر 1401 - 14:18
2
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز عملیات محلول‌پاشی نوبت اول زمستانه درختان کهن‌سال خصوصاً گونه چنار با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در مناطق دهگانه سطح شهر خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از آغاز عملیات محلول‌پاشی نوبت اول زمستانه درختان کهن‌سال خصوصاً گونه چنار با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در مناطق دهگانه سطح شهر خبر داد.

رمضانعلی پوررستمی با اشاره به اجرایی شدن عملیات محلول پاشی درختان شهر، گفت: در محلول‌پاشی زمستانه، بیش از ۳۰ هزار اصله از درختان کهن‌سال خصوصاً گونه‌های چنار مشکوک به بیماری با نظارت این سازمان و با استفاده از قارچ‌کش بُردوفیکس، محلول‌پاشی خواهند شد.
این مسئول نظارت مستمر از طریق اداره حفظ و نگهداری امور مناطق و کارشناسان گیاه پزشکی را بر روند اجرای صحیح این طرح متذکر شد و اظهار داشت: برای انجام بهتر محلول پاشی‌ها از خودرو بالابر استفاده می‌شود و یک نفر کارشناس فضای سبز مجهز به تجهیزات ایمنی به صورت فعال به عنوان ناظر بر کیفیت عملیات سمپاشی و رفع عیوب احتمالی در کنار پیمانکار مناطق دهگانه حضور دارد.
وی با تأکید بر اینکه تمامی درختان کهن‌سال شهر به‌صورت مستمر پایش می‌شوند، توضیح داد: هر سال در دو نوبت و با رعایت اصول فنی و با هدف مقابله با بیماری‌های درختان و همچنین افزایش طول عمر آنان، عملیات سم پاشی درختان با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ‌های فضای سبز صورت می‌گیرد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری از شهروندان درخواست کرد تا در هنگام سم‌پاشی با اکیپ‌های عملیاتی همکاری لازم را به عمل آورند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.