محمدحسین جعفری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه هنری "دیواریادیاران" با هدف الگوسازی و ارتقای مشارکت دانش‌آموزان در زیباسازی شهری، بهبود جلوه‌های بصری شهر ، ترویج ارزش‌های فرهنگی و و معرفی شهدای گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به نسل های آینده به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: در این پروژه، تصاویر شهدا در قالب تصویرسازی‌های هنری تهیه و طراحی شده و قرار است به‌عنوان دیوارنگاره‌هایی در مدارس شهر نصب شوند.

جعفری گفت : ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و ایجاد فضایی تأثیرگذار برای الگو پذیری دانش آموزان از دستاوردهای شهدا از اهداف مهم پروژه فرهنگی هنری "دیوار یادیاران" است.

آغاز پروژه فرهنگی هنری "دیواریاد یاران " با مشارکت دانش آموزان در فردیس

مدیر سازمان زیباسازی اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف اصلی این پروژه، ارتقای حس تعلق و مشارکت دانش‌آموزان در توسعه و زیباسازی محیط اطراف است که با طراحی و اجرای دیوارنگاره‌های فرهنگی، تلاش می‌کنیم شهر را نه ‌تنها زیباتر بلکه پیام‌هایی ماندگار و ارزشمند را از طریق این هنر به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی گفت: در بخش دیگری از این پروژه، از دانش‌آموزان خواسته شده است تا با تهیه روزنامه دیواری به ارائه ایده‌ها و احساسات خود درباره شهدا و تأثیرات این الگوها در زندگی‌شان بپردازند.

جعفری بیان کرد: روزنامه‌های دیواری برتر به همراه تابلوهای طراحی شده با عنوان "دیوار یاد یاران" در مدارس نصب خواهند شد و به‌عنوان نمادی از ارج نهادن به یاد و خاطره شهدا و ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در شهر، جلوه‌گری خواهند کرد.

وی افزود: همچنین نفرات برتر شرکت کنندگان در پروژه "دیوار یاد یاران " به عنوان سفیران یاد یاران انتخاب شده و به پاس مشارکت فعال و ارزشمندشان در این پروژه، تندیس ویژه‌ای به آنان اهدا خواهد شد.

آغاز پروژه فرهنگی هنری "دیواریاد یاران " با مشارکت دانش آموزان در فردیس

جعفری ادامه داد: این اقدام نمادی از قدردانی از نسل جدید برای نقش‌آفرینی در ترویج فرهنگ ایثار و زیباسازی فضای شهری است؛ همچنین این پروژه بخشی از تلاش‌های مداوم سازمان زیباسازی شهرداری برای ایجاد شهروندانی آگاه و مسئولیت‌پذیر از سنین پایین است که در آینده بتوانند نقشی فعال و مؤثر در ساخت و نگهداری فضای شهری ایفا کنند.

وی یادآور شد: نصب تصاویر شهدا در تقاطع غیر هم سطح شهدای سرحدآباد ، نصب دیوار های شهدایی در محوطه شهرداری مرکز و ساخت دیوار نگاره بزرگ تقاطع مپنا با هدف اکران بنرهای فرهنگی و شهدایی در فردیس انجام شده است.

منبع: ایرنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر