رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اعلام کرد: با توجه به افزایش سطح آلودگی هوا، نظارت بر ‏خودروهای آلاینده در این استان تشدید شده و وسایل نقلیه دودزا در حال انتقال به تعمیرگاه ها هستند.

سرهنگ "حمد الله رحمتی پور" اظهار کرد: براین اساس ورود خودروهای ‏آلاینده و فاقد معاینه فنی به معابر درون شهری به دلیل افزایش آلایندگی در استان البرز ممنوع است و شهروندان تا حد ممکن از ‏هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.
‏ وی افزود: ۲هزارو ۳۲۲ وسیله نقلیه آلاینده از ابتدای سال جاری تاکنون در استان البرز اعمال قانون شدند که از مجموع آن ها یک ‏هزارو ۹۶۲ مورد مربوط به عدم معاینه فنی ،۲۸۶ مورد خودروهای دودزا و ۷۴ مورد مربوط به کامیون های فاقد مجوز بوده است.
‏ سرهنگ رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از ۴ سال است نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال ‏باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.
‏ این مقام انتظامی بیان کرد : با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای ‏خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.
‏ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه ‏مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستانهای ، ، اشتهارد و ۱۹مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شامل ۲ مرکز ‏در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در ، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.

تصویر