تصویر
آماده باش هلال احمر در پی سامانه بارشی در البرز
02 دی 1400 - 11:56
6
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد که با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان ، نیروهای امدادی برای خدمات رسانی در جاده های البرز به حالت آماده باش درآمدند.
ارسال توسط :
پ
پ

اعلام کرد که با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان ، نیروهای امدادی برای خدمات رسانی در جاده های البرز به حالت آماده باش درآمدند.

محمد باقر خلفی اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان داشت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.
وی ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت : مسافران در صورت نیاز امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما و سامانه بارشی ، از هرگونه طبیعت گردی دراین شرایط خودداری شود.
۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.
مدیر کل هواشناسی استان البرز نیز پیش تر اعلام کرد که سامانه جوی از شامگاه امشب پنجشنبه وارد استان می شود که با بارش برف و کاهش محسوس دما همراه است.

آرش گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر سامانه ناپایدار سرد و ضعیف از منطقه البرز مرکزی است که بیشینه بارش‌های آن به صورت ساعتی و پراکنده تا صبح شنبه هفته آینده خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی سرد با وزش باد و بارش ساعتی برف پیش بینی می شود.
این مسوول اظهارداشت: حین و پس از خروج سامانه مذکور شاهد کاهش محسوی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد و یخبندان ویژ صبح یکشنبه هفته آینده خواهیم بود.
وی بیان داشت: بارش پراکنده برف در ارتفاعات با کاهش محسوس دما به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان همراه خواهد بود.
بهاروند احمدی ، مخاطرات این سامانه بارشی را اختلال تردد در جاده های کوهستانی، کاهش میدان دید، یخبندان و لغزندگی سطح جاده دانست .
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.