تصویر
آمارکتاب های رد شده در دولت سیزدهم کاهش یافته است
10 بهمن 1401 - 15:55
1
مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نویسنده البرزی :آمارکتاب های رد شده در دولت سیزدهم کاهش یافته است ظریفیان در دیدار با مهراب رجبی نویسنده و پژوهشگر البرزی از کاهش کتاب های فاقد مجوز در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: هر کتابی که بر اساس ضوابط نشر منتشر شود یک سرمایه اجتماعی برای کشور است.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نویسنده البرزی :آمارکتاب های رد شده در دولت سیزدهم کاهش یافته است
ظریفیان در دیدار با مهراب رجبی نویسنده و پژوهشگر البرزی از کاهش کتاب های فاقد مجوز در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: هر کتابی که بر اساس ضوابط نشر منتشر شود یک سرمایه برای کشور است.
محمد حسین ظرفیان، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی از سیاست گفتگو و تعامل در دولت سیزدهم با نویسندگان و اهل علم و پژوهش سخن گفت و افزود : بر خلاف تبلیغات رسانه های بیگانه و تصور عمومی میانگین کتاب های رد شده در چهار دهه گذشته را در حدود دو درصد عنوان کرد و اظهارداشت: در دولت سیزدهم میانگین رد کتاب کاهشی بوده و این آمار به حدود ۱/۲ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه اغلب کتاب هایی که رد صلاحیت شده اند بر خلاف باور عمومی در حوزه مسائل سیاسی نیستند؛ افزود: اغلب کتاب های فاقد مجوز در خصوص مسائل غیر اخلاقی، مسائل الحادی ، ترغیب به خشونت و تروریسم بوده اند.
مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برخی از این کتابهای فاقد مجوز در هر کشوری با هنجارها و باورهای عمومی همخوانی نخواهند داشت ؛ خاطرنشان کرد : سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم تعامل حداکثری با نویسندگان و پژوهشگران است وبه همین آمارهای کتاب های مشروط در این دوره رشد داشته تا به جای رد صلاحیت کتاب فرصت اصلاح و بررسی بیشتر کتاب فراهم شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.