تصویر
آموزش خانواده به یکی از اولویت های مدارس البرز تبدیل شود
10 دی 1401 - 15:12
شناسه : 410474
2
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: آموزش خانواده با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان به یکی از اولویت های مدارس این استان تبدیل شود.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: آموزش خانواده با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های در بین دانش آموزان به یکی از اولویت های مدارس این استان تبدیل شود.

" علی حجر گشت " در نشست هم اندیشی تیم های تخصصی مدیران مدارس شاهد استان البرز که در مدرسه شاهد شهید رضا پناهی آموزش و پرورش ناحیه سه برگزارشد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بهترین بستر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: دانش آموزان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و آینده سازان جامعه هستند لذا برطرف سازی مشکلات و نیازهای روحی و جسمی آنها ضروری است.
وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را از ریشه درمان کنیم باید بر آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و اولیای آنها تمرکز کنیم.
وی با بیان اینکه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یکی از محوری‌ترین طرح‌های آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: این طرح شامل شناسایی، غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان در مقابل رفتارهای پر خطر است.
حجرگشت یادآورشد: رشد آسیب‌ها و افزایش معضلات اجتماعی در جامعه تهدیدی جدی برای نسل نوجوان و جوان به شمار می‌رود که در این راستا طرح نماد به منظور مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: آموزش خانواده به عنوان بستری مناسب برای تعامل موثرتر و مفیدتر اولیا با سیستم تعلیم و تربیت فرزندان می باشد و با توجه به انواع آسیب های اجتماعی که به دلیل عدم آگاهی اولیای دانش آموزان در زمینه مسائل تربیتی و رسانه ها در مدارس شیوع پیدا می کند، برگزاری این دوره های آموزشی همواره از اهمیت بالایی برخوردار است.
در این جلسه رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان البرز به بیان مطالبی در خصوص شکل گیری کارگروه ها ویژه اعضای تیم های تخصصی مدیران مدارس شاهد در استان پرداختند.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.