مدیرکل میراث ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آموزش رشته‌های صنایع دستی به ۹۰۰ زندانی در هفت ماه گذشته از سال خبر داد.

استانها –

به گزارش خبرنگار تسنیم از کرج، امروز پنج‌شبه در جلسه‌ای با مربیان صنایع دستی و کارشناسان اشتغال و حرفه آموزی زندان گفت: آموزش‌های صنایع دستی به زندانیان با هدف توانمند‌سازی و حرفه آموزی طی تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره کل زندان های استان البرز انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اظهار کرد: این آموزش‌ها از طریق مربیان صنایع دستی زیر نظر این اداره کل در رشته‌های مختلف و کاربردی صنایع دستی از جمله چرم، رشته‌های چوبی و قلاب بافی صورت می‌گیرد.
به گفته خاکی، آموزش ‌های صنایع دستی علاوه بر زندانیان، سربازان وظیفه را نیز در بر می‌گیرد و حدود ۶۰ نفر از آموزش دیده‌گان را سربازان وظیفه تشکیل می‌دهند.
خاکی با بیان اینکه آموزش‌های مهارت‌های صنایع دستی با هدف مهارت‌افزایی و اشتغال‌زایی برای زندانیان طی دوران محکومیت و پس از آن با همکاری ستاد امور زندان‌ها انجام می‌گیرد، اضافه کرد: پس از آن دوره‌آموزان برای کار به شرکت‌های مختلف معرفی می‌شوند.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گواهینامه آموزش پس از اتمام دوره‌ها برای افراد صادر می‌شود و کسانی که پس از آزادی مشغول به تولید و کار شوند میتوانند برای دریافت کارت شناسایی از این اداره کل اقدام کرده و از تسهیلات کم بهره نیز برخوردار شوند.
انتهای پیام/

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر