آموزش فنی‌وحرفه‌ای باید سکو محور باشد

معاون وزیر تعاون کار و رفاه با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه ما آموزش است، گفت: آموزش فنی حرفه‌ای باید به صورت سکومحور باشد و از آن استفاده کرد، چراکه یقین دارم که در این صورت نرخ بیکاری را کاهش می‌دهیم و با ایجاد نظام مهارت آموزشی این کار ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، غلامحسین محمدی بعداز ظهر امروز _سه‌شنبه یکم آبان_ در نشست با رؤسای انجمن‌های سازمان فنی حرفه‌ای استان البرز که در مرکز تربیت مربی فنی حرفه‌ای استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که در این بازدید برای من خوشایند بود آموزش رایگان به افراد بود.

وی افزود: ۳۵ درصد جمعیت ما زیر خط فقر هستند و برای اینکه بتوانیم مأموریت اجتماعی بزرگ خود را انجام دهیم خدمت به مستضعفین است.

سرپرست سازمان فنی حرفه‌ای کشور با بیان اینکه افراد ضعیف و کم‌درآمد توانایی و دفاع مناسب ندارند، افزود: تنها مسیر در این راه آموزش است، چراکه توانمندی یک فرد با کسب دانش طبقه اجتماعی خود را ارتقا می‌دهد.

وی اضافه کرد: خیلی از روسایی که در این جمع هستند شاید زمانی در مناطق محروم زندگی می‌کردند، اما با آموزش مسیر زندگی خود را تغییر دادند.

محمدی عنوان کرد: بعضی وقت‌ها برخی اشخاص به علت مشکلات زندگی خود را فراموش می‌کنند نقشی دیگر در جامعه ایفا می‌کنند و مشاغل خود را پنهان می‌کنند و از جو جامعه سو استفاده می‌کنند، اما ما طرف درست هستیم و این بزرگترین نعمت خداوند است.

معاون وزیر با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ما آموزش است، تصریح کرد: ۱۲ متر مربع فضای آموزشی ما است که ۳ میلیارد دلار دارایی فیزیکی داریم در واقع دارای سرمایه ما به اندازه دو کارخانه ماشین‌سازی است که به همراه ۱۲ هکتاری مشغول خدمت به اقشار مختلف و بازار کسب و کاری که شکست خورده‌اند هستیم.

محمدی در ادامه افزود: عقیده دارم دارایی ما ۳۰۰۰ دلار نیست، بلکه سرمایه انسانی است و اگر ما توانمند باشیم دارایی تبدیل به ارزش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان آموزش فنی حرفه‌ای مربی محور است، ادامه داد: عقیده دارم هسته اصلی سازمان و ایده محرک مربیان هستند چه در بخش خصوصی و یا دولتی باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید خلق آموزش کنیم و بتوانیم با استعداد و دارایی‌های فیزیکی به دارایی واقعی برسیم، تصریح کرد: سازمانی که رویکرد آن دارایی محور است نه انسان محور، این سازمان پایدار نخواهد ماند در حالی که عنصر کلیدی سازمان، مربی است و زمینه تغییر را باید فراهم کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: می‌توانیم صدها قانون و رأی در اشتغال ردیف کنیم و همین سازمان ۱۸۰۰ میلیارد هم تقاضای وام کرده ولی ریالی داده نشد و راهکاری که مقطعی است برای این سازمان کارایی ندارد.

رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه بودجه محوری سازمان اشتباه است، ادامه داد: بودجه دو برابر هم شود باز مشکلات باقی خواهد ماند در حالی که تولید و فناوری پایداری، تارو پود اقتصاد در کشور تنیده می‌شود.

محمدی اذعان کرد: مربی باید با بیزینس‌ها کار کند مربی هیئت علمی نیست، بلکه یک دانشمند کارآفرین است که با بخش خصوصی قرارداد می‌بندد و از منافع آن بهره‌مند می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر به اکوسیستم اقتصاد کشور وصل شویم پایدار خواهیم ماند، ادامه داد: به رئیس جمهور متعهدم این سازمان را مولد کنم و با آموزش و پرورش و آموزش عالی توافق کنیم و آموزش فنی حرفه‌ای به صورت سکومحور باشد و از آن استفاده کرد، چراکه یقین دارم که در این صورت نرخ بیکاری را کاهش می‌دهم و با ایجاد نظام مهارت آموزشی این کار ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر بیان کرد: پیشنهاد دهیم این سازمان نهاد مستقلی شود و مرکز تربیت مربی، باید پیشانی مهارت در کشور باشد تا سرمایه‌های انسانی در آن ایجاد شود.

محمدی در پایان گفت: ثروت و خلق ارزش تبدیل به یک عنصر شود با استفاده از ظرفیت‌های انسانی، ظرفیت‌های اساسنامه را به سمت مدل‌های جدید پیش ببریم.

منبع: ایمنا – البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر