تصویر
آموزش های تخصصی ایمنی و حفاظت فنی و پایش عوامل زیان آور کارگاه های اشتغال در اداره کل کار البرز
08 دی 1401 - 9:02
1
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز به شرح گزارش اقدامات صورت گرفته در معاونت روابط کار این اداره کل در بخش های مختلف پرداخت.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان البرز به شرح گزارش اقدامات صورت گرفته در معاونت روابط کار این اداره کل در بخش های مختلف پرداخت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در اشاره به اقدامات مربوط به راهبری بازرسی شرایط کار و مقررات ایمنی در کارگاه های مشمول قانون کار گفت: همکاران عزیز من در معاونت روابط کار و بازرسان محترم کار استان با تهیه گزارشات تجزیه و تحلیل حوادث ناشی از کار استانی و بازرسی از ۲۹ کارگاه پر خطر در صنعت معدن و بیش از ۲۲۹۶ مورد بازرسی دوره ای مطابق با برنامه زمانبندی در این خصوص اقدام کرده اند.
تعداد ۴۳۲۹ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار و ارایه مشاوره های تخصصی در این خصوص و همچنین صدور تعداد ۲۲۹۶ ابلاغیه رفع نقص به کارفرمایان بصورت مستمر شرایط کار و مقررات ایمنی کارگاه های مشمول قانون کار را دنبال کرده اند.
عبدالله دارایی در ادامه گفت: تعداد ۱۲۳۰ مورد بازرسی از کارگاه های پر خطر در صنعت ساختمان و همچنین ۴۵ بازرسی از کارگاه های پر خطر در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و ۱۲۵۸ مورد بازرسی و نظارت بر عملکرد کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار از دیگر اقدامات صورت گرفته در ۹ ماهه نخست سال جاری بوده است و در طول این مدت ۴۲۴ مورد بررسی درخواست های متقاضیان اخذ تایید یا تمدید گواهی صلاحیت ایمنی امور پیمانکاری صورت پذیرفته و پاسخ های لازم در این خصوص صادر شده است و دقت های لازم در این بخش کماکان ادامه دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت آموزش های عمومی و تخصصی ایمنی و حفاظت فنی و ترویج ایمنی و حفاظت فنی اشاره کرد و گفت: در سه فصل نخست سال جاری مجموعا ۱۷۷۹۵ نفر ساعت در دوره های آموزش عمومی و تخصصی ایمنی و حفاظت فنی شرکت کرده اند و این شاخص اهمیت کار در این بخش را نشان می دهد و ما اعتقاد به آموزش مستمر در این بخش داریم و فعالان کارگاه های مشمول قانون کار و جامعه کار و تولید باید از فرصت های آموزشی ایجاد شده بهره کافی را ببرند.
وی در بخش دیگری با اشاره به پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور و بررسی حفاظت فنی دستگاه ها و تجهیزات بنگاه های گفت: در موضوع پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور کارگاه ها تا کنون ۷۳ کارگاه و بررسی حفاظت فنی تجهیزات، دستگاه ها و وسایل حفاظت فردی نیز در مجموع ۶۱۷ دستگاه در کارگاه های مشمول قانون کار توسط بازرسان عزیز ما مورد بررسی قرار گرفته است و ارشادات لازم به کارفرمایان و صاحبان محترم صنایع و تولید کنندگان عزیز صورت پذیرفته است.
عبدالله دارایی در ادامه به باز طراحی و ارتقاء نظام پایش و شناسایی بنگاه های اقتصادی مشکل دار و ارائه راهکارهای اجرایی جهت حل و فصل مشکلات اشاره کرد و گفت: تعداد ۷ کمیته استانی جهت حمایت از بنگاههای مشکل دار برگزار و مجموعا ۶۷ بنگاه مشکل دار شناسایی شده است و برای ۱۴ بنگاه اقتصادی مشکل دار جهت حفظ اشتغال کمک های لازم صورت پذیرفته است.
تعداد ۱۱۸۸ نفر از کارگران بنگاه های اقتصادی مشکل دار مورد حمایت قرار گرفته اند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.