تصویر
ابزارهای تبلیغی، محیطی و سمعی و بصری به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدایت شود
02 اسفند 1401 - 11:27
1
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست هم‌اندیشی فعالیت‌های اداره کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران که به میزبانی استان البرز برگزار شد بابیان اینکه اساسنامه بنیاد بر انجام فعالیت‌های فرهنگی بوده است، گفت: باید ابزارهای تبلیغی، محیطی و سمعی و بصری را به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدایت کنیم به شکلی که در نقطه پرگار کارهای ترویجی خود جامعه ایثارگری باشند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در نشست هم‌اندیشی فعالیت‌های اداره کل امور و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران که به میزبانی استان البرز برگزار شد بابیان اینکه اساسنامه بنیاد بر انجام فعالیت‌های فرهنگی بوده است، گفت: باید ابزارهای تبلیغی، محیطی و سمعی و بصری را به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدایت کنیم به شکلی که در نقطه پرگار کارهای ترویجی خود جامعه ایثارگری باشند.

نشست هم‌اندیشی فعالیت‌های اداره کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور متین پور مهدی سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، معاونین فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های البرز، تهران بزرگ، قزوین، شهرستان‌های استان تهران، قم و چهارمحال و بختیاری به میزبانی استان البرز در راستای استفاده بهینه از خرد جمعی و هم‌اندیشی و بهره‌برداری لازم از تمامی ظرفیت‌های موجود و همچنین ایجاد هم‌افزایی، افزایش اثربخشی مؤثر و انجام یکپارچگی در فرآیندهای پیش رو بنیاد در مجموعه فرهنگی و تفریحی عرفان برگزار شد.
سلیمان رستمیان در این نشست با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و تبریک پیشاپیش اعیاد شعبانیه، با اشاره به آمار شهدا و ایثارگران استان البرز و نقش و تاثیرگذاری مردم این استان در ادوار مختلف انقلاب اسلامی، گفت: استان البرز در ادوار مختلف از ابتدای انقلاب تا به امروز در حوزه ایثار و شهادت خوش درخشیده و نقش تعیین‌کننده داشته است، تقدیم ۵۷ شهید و ۶۰ جانباز در دوران انقلاب، تقدیم ۵ هزار و ۲۵۰ شهید و ۱۰ هزار و سیزده جانباز و آزاده در دوران دفاع مقدس و تقدیم تعداد زیادی شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت نشان از روحیه ایثار و مجاهد پروری و شهیدپروری این استان دارد.
وی بابیان اینکه استان البرز باوجود وسعت که به لحاظ جغرافیایی مردمی بسیار سرافراز و سربلند در دفاع از حفظ خاک و کیان ایران دارد، تصریح کرد: استان البرز همان‌گونه که مقام معظم رهبری مدظله‌العالی فرمودند ایران کوچک است که میزبان اقوام و نژادهای مختلف از سراسر کشور است، این استان به لحاظ قطب تولید داروهای صنعتی کشور است که به‌عنوان یک پیشران اقتصادی در عرصه فعالیت‌های تولیدی فعالیت می‌کند.
ما در استان البرز علاوه بر خدمت به ایثارگران بومی افتخار خدمت به ۱۷ هزار ایثارگر غیربومی را داریم که اغلب برای درمان و اشتغال مهاجرت کرده‌اند.
وی افزود: در حوزه فعالیت‌های مرتبط با بنیاد علی‌الخصوص برنامه عملیاتی نیز استان البرز علی‌رغم همه چالش‌ها با پیگیری‌ها و تلاش‌های همکاران در ارزیابی های صورت گرفته در کشور حائز رتبه برتر قرارگرفته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به برنامه‌های فرهنگی پیش رو بنیاد اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با بارش فکری و هم‌اندیشی تصمیماتی برای برنامه‌های پیش رو گرفته شود که هم برای ایثارگران و هم برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان هدفمند باشد.

نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت مرهون تلاش‌های بنیاد در سنوات گذشته است
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و افزود: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت مرهون تلاش‌های بنیاد در سنوات گذشته است، عده‌ای که منتقد هستند کار فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت انجام‌نشده است درست نیست.
کار فرهنگی در کشور انجام‌شده و همه اقشار مختلف مردم در جامعه برای فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند و نسل‌ها با این فرهنگ آشنا شدند، شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت بر این موضوع دلالت دارد.

رستمیان بابیان اینکه یک سری حلقه‌های مفقوده وجود دارد که مربوط به فرهنگ‌عامه و کلی جامعه است، گفت: رفتار ایثارگرانه در جامعه نسبت به هم نوع و نسبت به گذشته کم، روحیه منافع طلبی تغییر و خودخواهی بر دگرخواهی غلبه کرده است، درگذشته هم‌طراز نسل امروز جامعه همین شهدا و جانبازان بودند که برای دفاع از دین، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و امنیت کشور تلاش می‌کردند.

وی افزود: برخی منتقد هستند که متولیان فرهنگ در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عمیق و تاثیرگذار کارنکرده‌اند و در جامعه مواردی دیده می‌شود که فرهنگ و ارزش‌های دینی و برنامه‌های چهل‌وچهار ساله‌ی ما را به چالش می‌کشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: کاری که بنیاد البرز در دهه فجر انجام داد این بود که دانش آموزان را وارد کارهای برگزاری مراسم‌های دهه فجر کرد و شور نشاطی در بین دانش آموزان به وجود آورد.
رستمیان افزود: مخاطب ما در حوزه فرهنگی نسل دانش‌آموز و دانشجو است، باید چهارچوب اهدافمان را کار روی این نسل قرار دهیم.
دشمنان در نظر داشتند با بهره‌گیری از تکنولوژی این نسل را با خود همراه کنند و روی این موضوع سرمایه‌گذاری کردند، به‌ویژه در دوران کرونا این فرصت پیش آمد که با استفاده از فضای مجازی روی نسل دانش‌آموز و دانشجو تأثیر بگذارند.

ابزارهای تبلیغی، محیطی و سمعی و بصری به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدایت شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بابیان اینکه اساسنامه بنیاد بر انجام فعالیت‌های فرهنگی بوده است، اظهار داشت: باید در خصوص خدماتی که ارائه می‌دهیم تدبیر و پیوستی هوشمندانه برای آن تنظیم کنیم و ابزارهای تبلیغی، محیطی و سمعی و بصری را به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدایت کنیم به شکلی که در نقطه پرگار کارهای ترویجی خود جامعه ایثارگری باشند.

نخبه‌ها باید در حوزه فرهنگی خلق آثار کنند
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز گفت: درگذشته والدین شهدا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی فعالیت می‌کردند، مادرانی بودند که باوجود این‌که سه شهید تقدیم انقلاب کرده بودند در حوزه فرهنگی فعال بودند، باید برخی ساختارهای ثمربخش گذشته احیا، اثربخشی کارها سنجیده و برنامه‌های ما هدف‌گذاری شود.
وی افزود: نخبه‌ها باید در حوزه فرهنگی خلق آثار کنند، ایثارگران در جامعه پای ارزش‌ها ایستاده‌اند و در اغتشاشات اخیر هم این امر اثبات شد.
این تفکر محصول همین خمیرمایه است و نقش ایثارگران را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نشان می‌دهد، جایگاه بنیاد باید مشخص باشد، باید از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و مردمی استفاده کرد.
رستمیان در پایان ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران این برنامه گفت: برگزاری این نشست منشأ خیر و اثر در برنامه‌های پیشرو است، امیدواریم با توکل به خدا و با تلاش و برنامه‌ریزی مجموعه فرهنگی برنامه‌های فرهنگی تا پایان سال به خوبی برگزار شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.