تصویر
ابهام در داشت یک میلیارد درخت!
15 اسفند 1401 - 16:52
2
نائب رئیس انجمن جنگلبانی ایران اظهار کرد: اگرچه کاشت یک میلیارد اصله نهال با توجه به حال منابع طبیعی کاری تاریخی است اما نحوه حفاظت از این درختان و تبدیل کاشته‌ها به داشته‌ها در هاله‌ای از ابهام است؛ امروز بیش از درختکاری به درختداری نیاز داریم.
ارسال توسط :
پ
پ

نائب رئیس انجمن جنگلبانی ایران اظهار کرد: اگرچه کاشت یک میلیارد اصله نهال با توجه به حال منابع طبیعی کاری تاریخی است اما نحوه حفاظت از این درختان و تبدیل کاشته‌ها به داشته‌ها در هاله‌ای از ابهام است؛ امروز بیش از درختکاری به درختداری نیاز داریم.

دکتر وحید اعتماد در همایش منابع طبیعی، محیط زیست و مسئولیت که روز دوشنبه ۱۵ اسفند در تالار اجتماعات امام خمینی دانشکده و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت نامساعد طبیعی، تغییرات اقلیمی زندگی ایرانیان را تهدید می‌کند، افزود: ۴۰۰ دشت در ایران در حال فرونشست است و اکنون در دشت‌های جنوب تهران ۵۲ سانتیمتر فرونشست داریم؛ این در حالی است که حد نرمال آن پنج سانتی متر است.
مدیریت آبی خوبی نداریم در حالی که لازمه امنیت غذایی وجود طبیعت سالم و کافی است.
او با اشاره به منزلت درخت در تاریخ ایرانیان اظهار کرد: اگر تمدن و سنت درختکاری در قرن اخیر به وجود آمده و روزی برای آن تعیین شده، ما ایرانیان ۱۰ هزار سال تاریخ مدون در این مورد داریم اما حفاظت از پادشاهان ما رشته‎‌ای از زر به نشان اهمیت حفاظت از درختان به آن می آویختند.
به گفته اعتماد هفته درختکاری را در حالی آغاز می‌کنیم که کلنک کاشت یک میلیارد اصله نهال در فضای منابع طبیعی امیدی را در دل‌ها روشن کرده و قرار است همه مردم در این موضوع مشارکت داشته باشند.
به گفته نائب رئیس انجمن جنگلبانی کشور اگرچه کاشت یک میلیارد اصله نهال با توجه به حال منابع طبیعی کاری تاریخی است اما نحوه حفاظت از این درختان و تبدیل کاشته‌ها به داشته‌ها در هاله‌ای از ابهام است.
اعتماد افزود: سابقه نشان داده به دلیل در نظر نگرفتن اصول جنگلکاری بسیاری از کاشته‌ها در همان مرحله باقی مانده است.
امید است با کارهای علمی مسئولان بتوانند درحفاظت پایدار از عرصه های جنگلکاری مرهمی بر زخم طبیعت بگذارند.
دغدغه های زیادی در مورد نحوه انجام طرح کاشت یک میلیارد نهال وجود دارد که امیدواریم با رعایت اصول به ثمر برسد.
وی با بیان اینکه امروز بیشتر از اینکه به درختکاری نیاز داشته باشیم، به درختداری نیاز داریم گفت: حفاظت از طبیعت کاری بسیار مهم و بیش از فقط کاشت درخت است.
امیدواریم که با مدیریت همه جانبه تجربیات تلخی چون طرح‌های تنفس جنگل، ساخت سد چمشیر، گتوند و.
.
.
را نداشته باشیم و کاری نکنیم که به قانون زمین بربخورد.
منبع ایسنا برچسب ها: نائب رئیس انجمن جنگلبانی ایران اظهار کرد: اگرچه کاشت یک میلیارد اصله نهال با توجه به حال منابع طبیعی کاری تاریخی است اما نحوه حفاظت از این درختان و تبدیل کاشته‌ها به داشته‌ها در هاله‌ای از ابهام است؛ امروز بیش از درختکاری به درختداری نیاز داریم.
نا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.