تصویر
اتمام حجت فرماندار فردیس در خصوص انتزاع شهرستان
25 آبان 1401 - 12:09
شناسه : 369273
4
فرمانداری فردیس با اشاره به اینکه حریم شهرستان مشخص نیست، ظرف یکی دو هفته آتی این مهم در کنار انتزاع انجام خواهد شد، اگر شهرداری کرج بازهم همکاری نکند طی نامه نگاری با دادستانی مبنی بر ترک فعل اقدام خواهیم کرد.

فرمانداری با اشاره به اینکه حریم شهرستان مشخص نیست، ظرف یکی دو هفته آتی این مهم در کنار انتزاع انجام خواهد شد، اگر شهرداری بازهم همکاری نکند طی نامه نگاری با دادستانی مبنی بر ترک فعل اقدام خواهیم کرد.

، ، در دومین مرحله رزمایش جهاد امید آفرینی که در مسجد ولی عصر شهرک ناز برگزار شد، با اشاره به مطالبات مردمی و لزوم رسیدگی به آن‌ها، گفت: جمعیت شهرستان فردیس نسبت به وسعتی که دارد، پرتراکم‌ترین شهرستان کشور قلمداد می‌شو‌د.
وی با اشاره به اینکه در چندسال اخیر به این شهرستان توجه نشده است، افزود: تنها شاهد ساخت و ساز بوده ایم اما سرانه‌ها رشد نکرده است.
این مقام مسؤول با بیان اینکه متوسط تراکم جمعیت ما هفت هزار نفر است در حالی اینکه این آمار در سطح کشور ۲۵۰ است، یادآور شد: حذف سرانه‌ها در فردیس و عدم ارائه خدمات جای تاسف دارد.
کاشفی با تاکید بر اینکه از لحاظ سرانه در تمامی حوزه‌ها جزو آخرین‌ها هستیم، تصریح کرد: مسائل شهرستان احصا شده است و سعی به ارائه راهکار و رفع مشکلات هستیم، متاسفانه امروز حتی یک دستگاه اتوبوس هم ندارد! وی در ادامه با بیان اینکه این ضعف‌ها و کمبودها ناشی از عملکرد نامناسب و ترک فعل مسؤولان و مدیران وقت است، اضافه کرد: با غائبین جلسات مهم و کاربردی همچون جلسه امروز برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
مدیر وظیفه دارد پاسخگوی مردم باشد.
کاشفی با بیان اینکه مشکلاتی که تا به امروز انباشته شده است در یک روز قابل حل شدن نیست، اظهار کرد: طرح‌‌های متعددی در دستورکار قرار دارد، در گام اول مجبور و موظف هستیم از ظرفیت مردمی استفاده کنیم.
همچنین مشکلات مطرح شده دسته بندی شده و به ادارات ارجاع داده می‌شود تا در مدت زمان مشخص شده به مسائل رسیدگی کنند.
مطالبه بیمارستان اولویت دارد و با حمایت و پیگیری استاندار البرز هفته آخر آذر بیمارستان افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حریم شهرستان مشخص نیست، ظرف یکی دو هفته آتی این مهم در کنار انتزاع انجام خواهد شد، اگر بازهم همکاری نکند طی نامه نگاری با دادستانی مبنی بر ترک فعل اقدام خواهیم کرد.

۳۶ درصد اتوبوس با ۲۰ درصد پرداخت و با حمایت وزیر کشور پیگیری شد، در این میان ظرفی یک الی دو هفته آتی ۶ دستگاه برای فردیس و ۳ دستگاه برای مشکین دشت تأمین خواهد شد، همچنین ظرف ۳ ماه آتی مابقی تعداد تأمین می‌شود.
ون هم قرار شد با پرداخت یک سوم مبلغ از سوی مدیریت شهری ظرف دو ماه آتی به تعداد کافی تامین شود.

با اشاره به بخشی از مطالبات مردمی در خصوص پسماند، اظهار کرد: در این خصوص نیز رایزنی و نامه نگاری‌هایی صورت گرفته و با پیگیری این مطلب مقرر شد با ارائه طرح جهت رفع معضل اعتبار ۱۰ میلیاردی از سوی دولت تأمین شود.
تجهیزات شهرسازی و آتش نشانی نیز پیگیری شده است تا بخشی از آن تأمین شود، یادآور شد: مسئله مهم دیگر شهرستان فردیس در حوزه «آب» است، کل آب مصرفی فردیس زیرزمینی است، در حالی که در کل کشور آب سطحی بخش مهمتری در حیطه تأمین نیاز جامعه دارد؛ در این خصوص نیز رایزنی صورت گرفت و مقرر شد عملیات اجرایی پروژه جهت بهره برداری از آب‌های سطحی شهرستان فردیس در هفته آتی استارت بخورد.
فرماندار شهرستان فردیس بیان کرد: یکی دیگر از مطالبات مطروحه موضوع کمبود سرانه است، متاسفانه سرانه ورزشی فردیس در مقایسه با آمار ملی ۲ متر کمتر است؛ در این خصوص با وزارت ورزش و جوانان صحبتی انجام شد که به زودی با حضور و بازدید مسؤولان ملی در صدد جبران آن برخواهیم آمد‌.
وی در ادامه به کمبود سرانه آموزش و پرورش شهرستان فردیس، گفت: سرانه آموزش و پرورش فردیس در کشور آخرین است، در این خصوص شهرداری و آموزش و پرورش موظف شدند مشکلات مدارس را در جهت بازسازی و احیا اعلام کنند تا در راستای برطرف کردن آن‌ها به کمک خیرین و بودجه موجود اقدام کنیم.
وی افزود: به زودی کلنگ زنی احداث سه مدرسه انجام می‌شود؛ در این میان تا پایان سال عملیات احداث ۲۰ باب مدرسه در سطح شهرستان آغاز خواهد شد.

منبع فارس برچسب ها: فرمانداری فردیس با اشاره به اینکه حریم شهرستان مشخص نیست، ظرف یکی دو هفته آتی این مهم در کنار انتزاع انجام خواهد شد، اگر شهرداری کرج بازهم همکاری نکند طی نامه نگاری با دادستانی مبنی بر ترک فعل اقدام خواهیم کرد.
فرمانداری فردیس با اشاره به اینکه حری

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.