تصویر
اجتماع بزرگ عزاداران امیرالمومنین (ع) در کرج
05 اردیبهشت 1401 - 13:09
3
رییس سازمان بسیج مداحان استان البرز گفت: به مناسبت ایام سالروز شهادت حضرت علی (ع)، اجتماع بزرگ عزاداران حضرت امیر مومنان (ع) عصر دوشنبه در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج برگزار می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس سازمان بسیج مداحان استان البرز گفت: به مناسبت ایام سالروز شهادت حضرت علی (ع)، اجتماع بزرگ عزاداران حضرت امیر مومنان (ع) عصر دوشنبه در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار می شود.

ابراهیم نوروزی فر افزود: عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) شب گذشته نیز با اجتماع در امامزاده حسن (ع ) در سوگ سالروز شهادت حضرت امیر مومنان علی (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.
وی بیان داشت : در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا مراسم مختلف مذهبی در استان با حداقل ظرفیت برگزار می شد که امسال به دلیل کنترل بیماری کووید ۱۹ و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مراسم لیالی قدر به خوبی برگزار شد.
نوروزی اظهار داشت: در همین راستا سازمان بسیج مداحان استان البرز با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه کرج و هیئات مذهبی البرز مراسم چهارپایه خوانی را سنتی را در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج از روز گذشته به مدت ۲ روز آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه این مراسم از ساعت ۱۷:۳۰ در صحن این بقعه متبرکه آغاز می شود، گفت: در سال گذشته نیز مراسم چهارپایه خوانی در بعضی از ایام عزاداری ها در بقاع متبرکه استان برگزار می شد ضمن اینکه این مراسم با عنوان حسینیه مجازی به صورت آنلاین پخش می شد.

نوروزی فر افزود: این مراسم معنوی با حضور ذاکران اهل بیت (ع) حاج شوذب محمدی، حاج علی اویسی، حاج ناصر باقری، حاج محمود صالح پور، کربلایی علی علی اکبری و با نوای گرم کربلایی سید مهدی ایزی و کربلایی رضا رسولی برگزار می شود.
چهارپایه خوانی یکی از سنت‌های قدیمی در ایام عزاداری ماه محرم و ماه رمضان است که در تکایا، حسینیه ها، امامزادگان مقدس و کوچه و بازار با هدف تعظیم شعائر حسینی و علوی برپا می‌شود.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.