تصویر
اجرای طرح هیات علمی وابسته و پیوسته و طرح دستیاران آموزشی یک جهش در گسترش فضای انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی است
26 دی 1402 - 15:46
0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از اجرای طرح دستیار آموزشی،طرح هیئت علمی وابسته و جذب هیئت علمی پیوسته بر اساس طرح ماموریت‌گرایی مبتنی برآمایش در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از اجرای طرح دستیار آموزشی،طرح هیئت علمی وابسته و جذب هیئت علمی پیوسته بر اساس طرح ماموریت‌گرایی مبتنی برآمایش در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خبر داد.

دکتر حسین کلانتری بیان داشت: در اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در بسته کاری ارتقاء کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی و راه‌کنش اصلاح و کارآمدسازی نظام جذب، ارزیابی و جبران خدمات اعضای هیئت علمی، دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اقدام به جذب ۱۹ عضو هیئت علمی پیوسته ،۵۲ عضو هیئت علمی وابسته و تعداد ۱۶۵۸ دستیار آموزشی در گروه های مختلف علوم انسانی و هنر، علوم پایه، فنی و مهندسی، و پزشکی نموده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اظهار داشت: یکی از اهداف تربیت دانشجویان دکترا در دانشگاه، تامین و تربیت استادان آینده برای نظام آموزش عالی کشور است و استاد شدن نیز تنها از مسیر ممارست ، تجربه و مشق استادی حاصل می‌شود و به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی همانند سایر دانشگاههای معتبر دنیا این فرصت را برای دانشجویان دکتری خود ایجاد و دستورالعمل آن را به واحدهای دانشگاهی ابلاغ نموده است.
وی افزود: این طرح نشان می دهد که دیگر دانشجویان ما صرفاً دنبال مدرک نیستند بلکه به دنبال مهارت و کارآفرینی هستند.
به طور متوسط دستیاران آموزشی امکان تدریس ۶ تا ۲۰ واحد را برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی خواهند داشت و در طول این دوره از کارگاه‌های آموزشی ۴ ساعتی برای آشنایی با مهارت‌های علوم تربیتی و تدریس دانشگاهی استفاده خواهند کرد و در طول فعالیت دستیاری آموزشی، استاد راهنمای مدرسی یا استاد پشتیبان خواهند داشت که راهبری و هدایت او را در دوره تدریس بر عهده می‌گیرد.
این استاد تمام دانشگاه اظهار داشت: کارآمدی دستیاران به طور مستمر در طول دوره، رصد و ارزیابی می‌شود و در صورت موفقیت در ارزیابی‌ها گواهی دوره مدرسی دریافت خواهند نمود و در واقع در این برنامه مطابق با آیین‌نامه دستیاری تخصصی دانشگاه از مزیت معافیت بخشی از شهریه متناسب با میزان و کیفیت تدریس، برخوردار خواهند شد.
دکتر کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح هیات علمی وابسته و پیوسته و همچنین دستیاران آموزشی یک جهش در گسترش فضای انقلابی دانشگاه محسوب می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با جذب ۱۷۲۹ مدرس در این سه طرح تلاش می کند تا با بکارگیری اساتید مومن، انقلابی، متعهد و نخبه براساس اهداف عالیه مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه با ارایه بهترین خدمات آموزشی به تعلیم و تربیت آینده سازان پرافتخار این مرز و بوم بپردازد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.