تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند البرز در آموزش مهارت ها رتبه برتر کشور را دارد

اجرای پروژه های دانش بنیان و تاثیر آن در تامین نهاده های دامی عشایر
20 تیر 1401 - 8:46
3
با هدف هدف اصلاح الگوی کشت، دوره توجیهی با عنوان ورود کشاورزی دانش بنیان به عرصه عشایری در استان البرز برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

با هدف هدف اصلاح الگوی کشت، دوره توجیهی با عنوان ورود دانش بنیان به عرصه عشایری در استان البرز برگزار گردید.

در این دوره که با مشارکت امور عشایر استان، مدیریت امور هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی و موسسه بیوتکنولوژی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی در محل سازمان جهاد کشاورزی البرز برگزار گردید، عشایر استان با کشت محصولات کم آب بر نظیر سورگوم، ارزن و سالیکورنیا آشنا شدند.
در ابتدای این دوره یک روزه، مدیر امور هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین نامگذاری شده است بر لزوم ورود کشاورزی دانش بنیان به عرصه تاکید نمود.
مریم اکبری با بیان اینکه در این راستا پژوهشهای متعددی در پژوهشگاهها و دانشگاههای کشور در حال انجام است افزود: با توجه به وضعیت کشور از لحاظ خشکسالی و کم آبی، بهره برداران و عشایر برای تامین علوفه خود راهی جز عملیاتی کردن کشاورزی دانش بنیان در تولید علوفه نخواهند داشت.
سپس مدیر بخش تحقیقات بیوتکنولوژی میکروبی ضمن تشریح اثر استفاده از سوخت های فسیلی بر افزایش آلودگی محیط زیست و تولید گازهای گلخانه ای افزود: در راستای تولید بیوگاز و کود آلی کشاورزی، دستگاه بیوگاز خانگی طراحی، تولید و بهره برداری شده است که عشایر می توانند با بهره گیری از این دستگاه کمک شایانی به محیط زیست نمایند.
حسین قنواتی در ادامه از تشکیل قرارگاه دانش بنیان در راستای حفظ محیط زیست و در نهایت صرفه خبر داد.
در ادامه بابک ناخدا، رئیس بخش تحقیقات فیزیولوژی مولکولی پژوهشگاه بیوتکنولوژی گفت: با توجه به کاهش شدید منابع آبی کشور، هر روزه نیاز به کشت گیاهان کم آب بر در کشور بیشتر احساس می شود.
در این راستا کشت گیاهانی همچون سورگوم، ارزن و سالیکورنیا که مصارف دارویی، دامی ، صادراتی و .
.
.
داشته و برای کشت، نیاز کمی به آب دارند، می توانند گزینه مناسبی برای عشایر برای جایگزینی علوفه های سنتی از قبیل گندم، ذرت و .
.
.
باشند.
ایشان با تشریح نحوه کشت گیاهان کم آب بر خاطرنشان کرد: این گیاهان با قابلیت برداشت در چند مرحله و مقاومت بالاتر در برابر شوری و همچنین انرژی و پروتئین کافی، به راحتی می توانند تاثیر بسزایی در احیای کشت علوفه ای در مراتع و زمین های کشاورزی بگذارند.
در پایان این دوره علی نقدی بازنشین، ضمن از برگزار کنندگان این دوره افزود: عشایر استان همانند همیشه می توانند در این راه نیز پیشرو بوده و از کمک امور عشایر استان و موسسه بیوتکنولوژی و مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بهره مند شوند.
مدیر امور عشایر استان اظهار داشت: کشت گیاهانی همچون سورگوم و ارزن و سالیکورنیا در مراتع نیازمند مجوز اداره کل منابع طبیعی می باشد که این مجوز، مستلزم هماهنگی بیشتر و توجیه فنی این اداره کل از طریق موسسه بیوتکنولوژی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی می باشد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.