تصویر
اجرای ۱۲۰ ویژه برنامه فرهنگی دهه فجر در بقاع متبرکه البرز
12 بهمن 1401 - 15:04
1
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد: همزمان ۱۲۰ ویژه برنامه به مناسبت چهل وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه این استان آغاز شد.
ارسال توسط :
پ
پ

اعلام کرد: همزمان ۱۲۰ ویژه برنامه به مناسبت چهل وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه این استان آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی افزود: این برنامه ها فضاسازی محیطی و آذین بندی فضای پیرامون بقاع متبرکه با هدف تعظیم شعائر و ایجاد شور و نشاط، برافراشته نمودن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز گنبد امامزادگان استان و پخش سرودهای انقلابی از جمله برنامه ها است.
وی از دیگر برنامه های پیش بینی شده را استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر انقلاب با موضوع انقلاب اسلامی در تبلیغات محیطی، برگزاری جشن با توجه به تقارن این ایام با اعیاد رجب المرجب و ولادت امام جواد (ع) و حضرت اما علی (ع)، برگزاری شب شعر و اجرای گروه سرود و همخوانی در بقاع و راه اندازی کاروان های شادی ویژه دهه فجر (کاروان انقلاب) از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
دشتکی، اجرای سرود توسط نوجوانان در میادین شهر، برگزاری مسابقات بصیرتی از کتاب یک وَن شُبهه، غبارروبی امامزادگان و مزار شهدای آستان مقدس امامزاده حسن (ع) ، برگزاری بیش از ۲۰ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه با حضور قاریان برجسته کشوری و استانی و گروه مدیحه سرایی و مراسم آیینی صبر و شُکر با همکاری معاونت فرهنگی سپاه استان البرز همزمان با سراسر کشور را از دیگر برنامه های دهه مبارک فجر برشمرد.
وی گفت: همچنین طرح اعزام مبلغان یوم الله در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب به مدت پنج روز از ۱۸ تا ۲۳ بهمن ماه توسط مبلغان بومی و غیربومی و برپایی خیمه معرفت به نام خیمه های انقلاب و برپایی غرفه گفتمان انقلاب اسلامی و تبلیغ چندرسانه ای و برپایی سلسله نمایشگاه ها در ۱۰ امامزاده که دستاوردهای انقلاب اسلامی و اوقاف در زمینه عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات استان را به نمایش می گذارد، پیش بینی شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: از ظرفیت کانال های فضای مجازی و پیام رسان های داخلی در راستای ترویج و گفتمان سازی انقلاب اسلامی و تولید محتوا به خصوص در کانال شمیم افق استفاده می شود ضمن اینکه نشست های بصیرتی با اقشار مختلف و تجلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز برپا خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین سرکشی مدیران اوقاف و مراکز افق با خانواده شهدای انقلاب و مدافع امنیت ، برگزاری نمایشگاه تجسمی و عکس و کاریکاتور با موضوع دهه فجر، پخش تکبیر از ماذنه بقاع متبرکه در شب ۲۲ بهمن ماه در ۲۰ بقعه متبرکه و اجرای برنامه نورافشانی در این بقاع و حضور کارکنان، هیات امنا و متولیان موقوفات و خادمان بقاع متبرکه در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن و برپایی خیمه های انقلاب در مسیرهای راهپیمایی از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.
دشتکی تاکید کرد: مبلغان و مداحان به صورت دقیق و با مطالعه تاثیر بهتری در فضای اطلاع رسانی و تبیین انقلاب اسلامی برای جوانان داشته باشند.

دهه فجر فرضتی برای تبیین اندیشه های امام خمینی (ره)‌است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه دهه فجر را یک ظرفیت و فرصت مناسب برای تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) دانست و گفت: باید با استفاده از آیات قرآنی و روایات اشاره به دلایل حضور مردم در بهمن ۵۷ و اقدامات امام خمینی (ره) که برگرفته از اندیشه های قرآنی بود انجام شود.
وی با بیان اینکه بایستی تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) در این ایام محور سخنرانی روحانیون و علما و اساتید دانشگاهی در بقاع متبرکه باشد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) ملت ایران را برای همیشه از ظلم و جور طاغوت و استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار، انگلیس و دیگر کشورهای مستکبر رهایی بخشید و آنچه که موجب پیروزی ملت ایران علیه رژیم پهلوی و استکبار شد اندیشه های ناب رهبر کبیر انقلاب بود که این عقاید و اندیشه ها برگرفته از قرآن و عترت بوده است.
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) ملت ایران را از اوج ذلت و وابستگی آزاد کرد و امروز ملت ایران بعد از ۴۴ سال در اوج قدرت و عزت و سربلندی هستند.
دشتکی تلاش برای تبیین افکار و اندیشه های امام راحل را نوعی ضرورت در جهاد تبیین برای نسل جوان دانست و گفت:‌استقلال و خودباوری جایگاه والایی در اندیشه امام خمینی (ره)‌داشت که باید این موضوع در جهاد تبیین برای جوانان بازگو شود.
وی به اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: از جمله این اهداف مبارزه با ظلم و بی عدالتی بوده که برجسته کردن این دستاوردها یک نمونه از گزارش عملکردها است زیرا در دوران ظلم پهلوی استقلال فکری علمی معنایی نداشت و لی امروز اقتدار جمهوری اسلامی زبانزد دنیا و دیگر کشورهای آزادیخواه شده که باید در این ایام برجسته شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: دشمن در فضای اغتشاشات اخیر به انواع مختلف تهاجم های مختلفی از جمله ترکیبی و شناختی متوسل شد اما انقلاب اسلامی با وجود مشکلات زیاد به پشتوانه مردم همچنان در برابر دشمنان ایستاده است.
همچنین در نخستین روز از دهه مبارک فجر مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در سامانه ارتباط مردم و دولت از طریق شماره تلفن ۱۱۱ از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ به سوالات مردم پاسخ می دهد.
منبع ایرنا برچسب ها: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد: همزمان ۱۲۰ ویژه برنامه به مناسبت چهل وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه این استان آغاز شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد: همزمان ۱۲۰ ویژه برنامه به مناسبت چهل وچهار

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.