احداث واحد سوم تصفیه خانه آب شماره ۲ آغاز شد

عملیات احداث مدول (واحد)سوم تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج با ظرفیت ۵۰۰ لیتر برثانیه وبا برآورد هزینه ۳۵ میلیارد تومان آغاز شد.

مهندس ابوالقاسم رمضانی معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای البرز با اعلام این خبرگفت: عملیات اجرایی مدول سوم تصفیه خانه آب شماره ۲ کرج واقع در رجایی شهر که همزمان با حضور وزیر نیرو در هفته دولت کلنگ زنی شده بود، آغاز شد.

وی افزود: این بخش جدید از تصفیه خانه آب در رجایی شهر با انشعاب گیری از خط ۱۲۰۰ میلی متری فولادی موجود از خط انتقال آب سد طالقان، قابلیت تصفیه آب تا ۵۰۰ لیتر برثانیه را دارد.

وی حجم کلی تصفیه آب دراین بخش را ۱۵ میلیون متر مکعب درسال ذکر کرد وگفت: این حجم جدید آب از سد طالقان علاوه براستفاده در شهرهای رجایی شهر، کرج مرکزی،شهر وکمالشهر که پیش از این هم از آن برخوردار بودند درآینده نزدیک به هم انتقال خواهد یافت، تا میزان برداشت از آبهای زیرزمینی دراستان البرز که وضعیت مناسبی هم ندارند،کاهش یابد.

مهندس رمضانی مدت اجرای این پروژه را ۱۵ ماه عنوان وخاطرنشان کرد: مدول اول ودوم این تصفیه خانه با مجموع ظرفیت ۱۷۰۰ لیتر برثانیه در سالهای ۸۷ و ۹۳ وارد مدار بهره برداری شده بود.منبع : آب و فاضلاب البرز

تصویر