مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: ۵۶ یادمان در نقاط مختلف استان برای شهدای گمنام احداث شده است.

استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ، سردار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته کرج اظهار داشت: نقش سپاه و بسیج، جهاد سازندگی و ارتش در حوزه دفاع مقدس بسیار بسیار مهم بوده و زمینه‌ساز انقلاب اسلامی به شمارمی‌رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به تدوین تاریخ شفاهی استان البرز افزود: نقش زنان این استان در دفاع مقدس حائز اهمیت بوده و‌ سبب حفظ مستندات برهه‌ای از تاریخی دفاع مقدس است.

سردار ابولفضل اسلامی با بیان اینکه در حال جمع‌آوری تصاویر، فیلم ها ، اسناد و خاطرات بزرگ مردان آن دوران هستیم تا میراث ارزشمندی برای آیندگان در تاریخ ثبت شود، گفت: ۸۶۸ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس استان البرز تدوین شده است.

وی با بیان اینکه میراث ارزشمند ۵۶ یادمان در نقاط مختلف استان برای شهدای گمنام احداث شده است‌، افزود: ساخت یادمان سیدالشهدا در منطقه عملیاتی فکه از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خاطرنشان کرد: تمام پایان‌نامه‌هایی که در حوزه دفاع مقدس بوده مورد حمایت قرار می‌گیرد، عنوان کرد: از مردم شریف استان درخواست دارم هر عزیزی موضوع خاصی را در حوزه دفاع مقدس دارد به این اداره‌کل برای حفظ این گنجینه‌ها ارائه دهد.

سردار اسلامی در پایان افزود: ۱۴ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان البرز حضور دارند که تمام تلاش خود را برای حفظ آثار این عزیزان خواهیم کرد.

انتهای پیام/.

تصویر