تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

اخبار کوتاه از آموزش و پرورش البرز
29 آذر 1400 - 11:15
6
برگزاری نمایشگاه کبوتران حرم رضوی، رزمایش کمک های مومنانه ، جشن عبادت دانش آموزی و کسب مقام کشوری دانش آموز جسمی حرکتی از اخبار حوزه آموزش و پرورش استان البرز است.
ارسال توسط :
پ
پ

برگزاری نمایشگاه کبوتران حرم رضوی، رزمایش کمک های مومنانه ، جشن عبادت دانش آموزی و کسب مقام کشوری دانش آموز جسمی حرکتی از حوزه آموزش و پرورش استان البرز است.

معاون پرورشی و آموزش و پرورش ناحیه ۲ و گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نمایشگاه فرهنگی هنری « کبوتران حرم رضوی » در این ناحیه با همت معلمان و دانش آموزان برپا شده است.
فرهاد منظوری افزود: دراین برنامه خدام بارگاه منور و ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ، به همراه پرچم آستان مقدس آن حضرت حضور یافته اند و حاضران با تبرک جستن به آن بیرق خضرایی، ارادت خود به ساحت امام هشتم شیعیان را نشان دادند.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار دانش آموزان و معلمان به زبان قلم و هنر با مضامین دینی، مذهبی و تربیتی به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ دینی و اسلامی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه در سالن آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج است.

رزمایش کمک‌های مومنانه
مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج گفت: با همکاری آموزش‌وپرورش و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) رزمایش کمک‌های مؤمنانه با هدف رفع نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مناطق کم برخورداراین ناحیه برگزار شد.
مراد مالمیرافزود: در این رزمایش ۱۵۰ بسته مواد غذایی، کیف و لوازم‌التحریر به ارزش بیش‌ از ۴۰۰ میلیون ریال بین دانش‌آموزان نیازمند و خانواده های آنها توزیع شد.
وی با اشاره به رهنمودها و فرمان رهبر فرزانه انقلاب برای برگزاری رزمایش مؤمنانه همدلی و کمک به نیازمندان خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که فرهنگ احسان و نیکوکاری را در جامعه گسترش دهیم و این سنت حسنه و خداپسندانه را به عنوان وظیفه دینی، سیره اهل‌بیت (ع) و مطالبه رهبر معظم انقلاب در جامعه نهادینه کنیم.
وی تصریح کرد: در یک‌سال گذشته پویش کمک‌های مؤمنانه و رزمایش همدلی در مدارس آموزش‌وپرورش ناحیه چهار کرج راه‌اندازی شد و خانواده‌های نیازمند بسیاری را تحت پوشش قرار داد و مدارس با پیوستن به این پویش نیازمندی‌های بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت از جمله بسته‌های مواد غذایی، تبلت و گوشی تلفن‌همراه، لوازم‌التحریر را تامین کردند .
مالمیراز جایگاه زکات و انفاق در فرهنگ دینی مسلمانان سخن گفت و یادآورشد: این‌گونه رزمایش‌ها در واقع عمل به تعالیم دینی و تکالیف شرعی است.

جشن عبادت
مدیرآموزش و پرورش نیز اعلام کرد که به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز، مسابقه جشن عبادت ۸۰ دانش آموز قرآنی در دارالقرآن انصار المهدی این شهرستان برگزار شد.

مسعود ان نیا افزود: مسابقه جشن عبادت ویژه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان نظرآباد با محوریت قرائت صحیح نمازبه صورت حضوری دردارالقرآن انصار المهدی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: خواندن نماز، احترام به والدین و بزرگترها ، خوب درس خواندن و رعایت بهداشت به خصوص در دوران کرونا و زدن ماسک در مدارس از جمله مسوولیت‌های مهم دنش آموزان است.
وی تصریح کرد: فرهنگ انسان ‌ساز نماز و رعایت حجاب اسلامی و آشنایی دانش‌آموزان با مراجع تقلید از مهم ترین برنامه‌هایی است که تلاش می‌کنیم آن را به بهترین شکل به دانش‌آموزان آموزش دهیم.
مهران نیا ادامه داد: در پایان این مراسم از نفرات برتر مسابقه قرائت صحیح نماز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

درخشش دانش آموز جسمی – حرکتی
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: محمد مهدی اجلال پوردر رشته بوچیا موفق به کسب مقام کشوری شد.
عباس کشاورزافزود: مسابقات کشوری بوچیا در پنج کلاسبندی با حضور ۲۰۲ ورزشکار به صورت مجازی برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموز پرتلاش و با استعداد محمد مهدی اجلال پور از مدرسه استثنایی نابینایان پویا در مسابقات بوچیا که از طرف فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین به صورت مجازی برگزار گردید ، موفق به کسب مقام سوم در کلاس BC۳ شد.
وی بیان داشت: در رشته بوچیا که توپ و رمپ ویژه دارد هوش و تمرکز بسیار تاثیر دارد و این ورزش ویژه ا فراد با معلولیت جسمی -حرکتی می باشد.
وی یادآورشد: در مسابقات شطرنج نیز این دانش آموز در رقابت با دانش آموزان عادی توانست جزوه ۷ نفر برتر باشد.
استان البرز حدود ۵۱۲ دانش آموز دارد.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.