معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از اختصاص بسته‌های تشویقی به سازندگانی خبر داد که در طراحی و اجرای نماهای ساختمان به الگوهای معماری ایرانی و اسلامی بپردازند.

استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم ‌‌از کرج، عباس سعیدی‌کیا در آیین اختتامیه مسابقه عکاسی تصویر بی‌زمان شهر که ‌در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، ‌هدف از برپایی این مسابقه را بررسی و پایش نماهای شهری از دید هنرمندان، شهروندان و معماران ارزیابی کرد و گفت: تاثیر نمای ساختمان‌ها بر کیفیت طراحی شهر غیرقابل انکار است و یکی از مباحث مهم حوزه شهرسازی و معماری به شمار می‌آید.

وی چالش‌های مرتبط با نماهای ساختمانی را به عنوان چالشی فراگیر در بسیاری از شهرهای استان‌های کشور ارزیابی کرد و ادامه داد: این دغدغه صرفا مختص کرج نیست و در حال حاضر وضعیت نابسامان نماهای شهری به دغدغه‌ای جدی برای مردم و مدیریت شهری عمده کلانشهرها تبدیل شده است.

به گفته این مسئول، ناهمخوانی نماهای امروزی با معماری اصیل ایرانی ـ اسلامی باعث آشفتگی بصری در شهرها شده و مشارکت و همفکری با هنرمندان، سازندگان، مالکان و افراد صاحب نام و توانمند در حوزه طراحی نما و معماری به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

، با اشاره به اینکه موضوع نما در برنامه سوم توسعه و مصوبات عالی شهرسازی و معماری مورد توجه قرار گرفته، اذعان کرد: اگر الزامات و ضوابطی که در این خصوص مشخص شده مورد توجه و معیار عمل قرار گیرد، بخشی از مشکلات ما در این بخش مرتفع می‌شود.

سعیدی‌کیا، کرج را از جمله کلانشهرهایی ارزیابی کرد که به رعایت این دستورالعمل‌ها و الزامات مبادرت ورزیده و این موضوع را در فرایند صدور پروانه‌های ساختمانی مورد توجه قرار می‌دهد.

به گفته وی، هم‌اکنون نزدیک به ۸۰ درصد از طرح‌های مصوب با اصول و ضوابط تعیین شده منطبق است و در تلاش هستیم روند اجرا را نیز مطابق با همین الگو پیش ببریم.

این مسئول، تشکیل کمیته نما در ستاد مرکز و مناطق را با همین هدف و به منظور اعمال نظارت دقیق بر ساخت و سازها عنوان کرد.

در اختتامیه این مسابقه از میان حدود ۷۰۰ اثر که در بخش‌های حرفه‌ای و موبایلی به دبیرخانه ارسال شده بود سه نفر به عنوان نفرات برتر تجلیل شدند. همچنین سه اثر به عنوان آثار شایسته مورد قرار گرفتند.

انتهای پیام/

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر