تصویر
اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می کند
21 تیر 1402 - 11:24
1
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با حضور در نهالستان بزرگ کرج و بازدید از روند تولید نهال در این نهالستان با امضای تفاهم نامه ای با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد اداره کل ورزش و جوانان در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت خواهد کرد .
ارسال توسط :
پ
پ


با حضور در نهالستان بزرگ و بازدید از روند تولید نهال در این نهالستان با امضای تفاهم نامه ای با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد اداره کل ورزش و جوانان در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت خواهد کرد .

بهزاد فروغی مدیرکل ورزش و جوانان و هییت همراه پس از بازدید از روند تولید نهال، گونه های تولید شده و فضای نهالستان بزرگ کرج با ابراز خرسندی از وجود چنین پتانسیلهایی در استان اقدامات انجام گرفته در خصوص اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را قابل دانست و در حاشیه این بازدید با امضای تفاهم نامه ای با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز مشارکت و همکاری مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان را در این طرح اعلام کرد .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این بازدید گفت : با توجه به اینکه نهال های تولیدی در حوزه منابع طبیعی از نوع درختان جنگلی و غیر مثمراست اما در این نهالستان با انتخاب و پرورش گونه های جنگلی مثمر مثل نهال های سنجد، بادام و .
.
.
سعی شده است تا برای کاشت و نگهداری این نهال ها توسط مشارکت کنندگان ایجاد انگیزه شود .
وی همچنین تصریح کرد وجود فضاهای بسیار زیاد در سازمانهای دولتی و غیر دولتی بخصوص فضاهای ورزش استان پتانسیل مناسبی برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت وجود دارد که از این فرصت باید بهترین استفاده را نمود .

مجتبی محمدی زاده رپیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی البرز نیز در این بازدید خاطر نشان کرد نهالهای تولیدی در نهالستان بزرگ کرج از نوع گلدانی است و به علت داشتن این ویژگی خاص، این نوع نهالها را می توان در هر فصلی از سال به غیر از ماه های خیلی گرم کشت نمود وی افزود از این رو فصل پاییز به علت بالا بودن نزولات جوی زمان مناسبی برای کاشت نهالهای گلدانی است که برای نیل به این هدف باید قبل از فرارسیدن فصل سرد نسبت به شناسایی عرصه ها و احصا نقشه ها توسط تیم های کارشناسی مشترک اقدام نمود .
بهزاد فروغی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در ادامه این بازدید گفت : تیم مشترکی از اداره کل ورزش و جوانان به همراه تیم تخصصی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز مجتمع های استان را مورد بررسی قرار خواهند داد و با توجه به وجود فضاهای بدون پوشش و فاقد فضای سبز در برخی از این مجتمع ها می توان از این فرصت خوب برای کاشت درخت و ایجاد فضای سبز استفاده کرد .
در پایان این بازدید و پس از امضای تفاهم نامه مباحثی در خصوص همکاری دو طرفه در ایجاد فضا و امکانات ورزشی برای کارکنان مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و استفاده از فضاها و امکانات اداره کل منابع طبیعی برای انجام برخی ورزش های خاص مطرح و با استقبال طرفین رو به رو گردید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.