تصویر
ارتقای سواد رسانه به حفظ منابع طبیعی کمک می کند
25 آبان 1402 - 8:35
0
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: ارزش های زیست محیطی و غیر بازاری منابع طبیعی برای جامعه به خوبی تبیین نشده و با تولید اطلاعات می توان به سواد رسانه جامعه نسبت به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کمک کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

گفت: ارزش های زیست محیطی و غیر بازاری منابع طبیعی برای جامعه به خوبی تبیین نشده و با تولید اطلاعات می توان به سواد رسانه جامعه نسبت به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کمک کرد.

یحیی رمضانی در گردهمایی سراسری فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی کشور که در سالن اجتماعات مرکز آموزشی جوانشیر برگزار شد، افزود: حفاظت از منابع طبیعی سرمایه گذاری برای نسل آینده است و دست اندازی به منابع طبیعی به معنی از بین بردن سهم آیندگان است.
که پیش از ورود به گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی از طرح آبخیزداری و سد خاکی مشرف به شهرک جهان نما بازدید کرده بود یادآور شد: اقدامات در خور توجهی توسط منابع طبیعی در این حوزه آبخیزانجام شده است اما متاسفانه جدول محاسبات ما با آنچه که وجود دارد همخوانی ندارد و تراز نیست.
اینکه انسان چه امتیازی از طبیعت دریافت می کند و در مقابل چه چیزی تحویل طبیعت می دهد باید محاسبه و آسیب شناسی شود.
رمضانی همچنین اضافه کرد: قطعاً آیندگان از ما مطالبه خواهند داشت، حال این مطالبه ممکن است درباره کندن یک بوته ریواس باشد و یا قطع یک درخت!فرماندار ویژه با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند مشارکت همگانی است از اقدامات حفاظتی فرماندهان یگان قدردانی کرد.

رمضانی همچنین گفت:مکانیزم های حمایت از منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع باید اسفاده از روش های نوین، حفاظت هوشمندانه و استفاده از ظرفیت مردم و جوامع محلی باشد.

رمضانی سرانجام به شرایط سختی کار نیروهای حفاظتی اشاره کرد و گفت: این نیروها باید در دفاع از طبیعت، امنیت شغلی داشته باشند زیرا خطرات همواره آنان را تهدید می کند.
بنابراین قوانین مربوط به این حوزه باید به روز رسانی شده و در مقابل تهدید ها و آسیب ها فضای ایمن ایجاد نماید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.