تصویر
ارزش منطقه ای ملاک الحاق نیست
01 شهریور 1401 - 10:53
شناسه : 314213
6
رییس شورای اسلامی شهر مشکین دشت، گفت: الحاق شهرک شهید رستمی طبق قانون حق مردم مشکین دشت است و برای گرفتن این حق از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر مشکین دشت، گفت: الحاق شهرک شهید رستمی طبق قانون حق مردم مشکین دشت است و برای گرفتن این حق از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم.

مهدی نیکمرام، رییس شورای اسلامی شهر مشکین دشت، ظهر امروز طی نشستی که به منظور تجلیل از خبرنگاران و با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان البرز در سالن جلسات شهرداری مشکین دشت برگزار شد؛ مهمترین موضوع با اولویت پیگیری برای مدیریت شهری مشکین دشت را موضوع تعیین تکلیف مرزی با شهر و الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین دشت اعلام کرد.
وی با تاکید بر اینکه قانون فصل الخطاب است و حتی اگر منافع عده ای به خطر بی افتد؛ باید اجرا شود، بیان کرد: به دستور استاندار البرز جلسات تخصصی در این خصوص برگزار شد و تا مرحله صورتجلسه الحاق رسید اما دوستانی به دلیل منافع شخصی موضوع را به حاشیه بردند.
ما هم مختصات موجود را بر روی نقشه جی آی اس پیاده کردیم و از طریق استانداری پیگیر موضوع هستیم.
این مدیر شهری به طرح موضوع افت ارزش منطقه ای املاک شهرک شهید رستمی و ارائه آمارهای غلط از سوی برخی‌ها اشاره کرد و افزود: موضوع ارزش منطقه ای نمی‌تواند مورد استناد باشد چرا که شهرک رستمی حداقل امکانات شهری را هم ندارد؛ در حالیکه ارزش منطقه ای شهرک‌های بعثت و مهندسی زراعی در مشکین دشت حتی از رزکان در فردیس بیشتر است.
وی یادآور شد: شهرک شهید رستمی که تا کنون در محدوده خدماتی شهر فردیس بوده، ورودی مشکین دشت است که خدمات مناسبی دریافت نکرده و به یک مخروبه تبدیل شده که فاقد روشنایی و امکانات شهری است و ما عملا ورودی شهرمان را از دست داده ایم.
در حالیکه انتزاع از سال‌ها پیش انجام شده و مردم این منطقه در انتخابات شورای مشکین دشت شرکت می‌کنند.
این منطقه حق مردم مشکین دشت است و ما تا جایی که توان داریم از همه ابزار استفاده می‌کنیم و پیگیر حق مردم هستیم.

سرگردانی مردم برای سند دار کردن املاک قولنامه ای
نیکمرام در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای اشاره کرد و گفت: پیرو مصوبه هیات وزیران و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری صدور پروانه ساخت برای املاک قولنامه ای ممنوع شد.
با توجه به اینکه بیشتر اراضی مشکین دشت قولنامه‌ای هستند و بخش مهمی از درآمد شهرداری از محل صدور پروانه است.

وی با بیان اینکه موضوع ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای ایراد قانونی دارد، گفت: به مردم می‌گوییم بدای املاک قولنامه ای سند بگیرید، اداره ثبت اسناد و املاک داشتن چهار دیواری و بنا را الزام آور می‌دانند و شهرداری برای صدور پروانه، سند ملک را می‌خواهد.
این موضوع موجب سرگردانی مردم شده است؛ در نتیجه پیگیری این موضوع و رفع آن در دستور کار قرار گرفت و از مراجع مختلف در استان پیگیری و متاسفانه رد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت گفت: با پیگیری از استانداری در این خصوص، با دفتر رئیس محترم قوه قضائیه مکاتبه شد مبنی بر اینکه فرصتی دوساله برای صدور پروانه املاک قولنامه ای به مدیریت شهری مشکین دشت داده شود تا در این مدت شرایط را برای اقدام شهروندان و اخذ سند ملکی فراهم کنیم.
فعلا پاسخی دریافت نشده و ‌موضوع به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارجاع شده است که پیگیر آن هستیم.
وی اضافه کرد: به دستور استاندار البرز قرار است توسط کارگروهی ویژه موضوع سند دار کردن املاک بررسی و در خصوص رفع این مشکل اقدام لازم صورت گیرد.
ضمن اینکه به همت شورا و شهرداری مشکین دشت برای تسهیل و تسریع در خصوص سنددار کردن املاک، دفتری واقع در پاساژ پارسه مشکین دشت تجهیز شده که نماینده ادارات مسکن و شهرسازی، ثبت اسناد و املاک و شهرداری در آن مستقر هستند، تا مردم برای سند دار کردن املاک خود به این مکان مراجعه کنند و به دردسر نیافتند.
منبع فارس

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.