تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

ازدواج طبیعی‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین همبستگی است
30 خرداد 1402 - 8:38
1
حضرت فاطمه (س) دختر بزرگوار حضرت محمد مصطفی (ص) که به عنوان برترین بانوی دوعالم شناخته می‌شود، در اولین روز از ماه ذی‌الحجه سال دوم یا سوم هجری قمری با حضرت علی (ع) ازدواج کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

ازدواج طبیعی‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین همبستگی است
حضرت فاطمه (س) دختر بزرگوار حضرت محمد مصطفی (ص) که به عنوان برترین بانوی دوعالم شناخته می‌شود، در اولین روز از ماه ذی‌الحجه سال دوم یا سوم هجری قمری با حضرت علی (ع) ازدواج کرد.

مجید اسفندفر/ ماه ذی‌الحجه یکی از ماه‌های پر برکت است که دو عید بزرگ قربان و غدیر در این ماه قرار دارد و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) نیز ارزش این ماه را دو چندان کرده است.
اولین روز از ماه ذی الحجه سالروز زیباترین پیوند آسمانی در سرتاسر گیتی است که نمونه تکرار نشدنی در تاریخ می باشد.
در این روز فرخنده مولی الموحدین حضرت علی(علیه السلام ) و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برترین بانوی جهان پیمان عشق بستند و خداوند برترین فرستاده خویش حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) را بر این پیمان گواه گرفت.
برکت ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (علیها السلام) عمری به گستردگی آفتاب دارد.
در این فرخنده ترین ازدواج که به فرمان خداوند و گواه بودن رسول خدا بود فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.
آری پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) ازدواج دخترش را به ساده ترین شیوه انجام دادند تا برای همه جوانانی که در آستانه ازدواج هستند سرمشق نیکویی باقی بماند.
پس اگر خواهان سعادت هستیم و پیرو راستین اسلام ، بایستی تا حد توان تلاش کنیم تا ازدواج بر مبنای صحیحی انجام پذیرد و ساده زیستی در تمام شئون زندگی سرلوحه باشد.
هم کفو بودن، قناعت و دوری از تجملات است که پیوندی را پیوند آسمانی لقب می دهد و رضایت خدا و رسول خدا را تضمین می کند.
جامعه بشری حاصل همبستگی افراد با یکدیگر است و این همبستگی امری فطری است.
انسان تنها در سایه باهم بودن است که می‌تواند ادامه حیات بدهد.
«ازدواج» طبیعی‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین همبستگی است که اولا موجب سکونت آرامش خاطر و اعتماد متقابل زن و مرد و ثانیا منشأ پایه‌گذاری خانواده که مهم‌ترین هسته جامعه است می‌شود.
سالروز ازدواج انسان‌های الگو و بزرگواری را چون حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) که سالروز پایه‌گذاری خانه‌ای است که کانون ایمان و عشق و و خلاقیت است گرامی می‌داریم و امیدواریم دل‌های همه ما به هم نزدیک‌تر گردد تا بتوانیم جامعه را بر اساس عشق؛ مهر و اخلاق بنا نهیم و فرد و جامعه را از گردباد نفرت، دگرستیزی و بداخلاقی نجات دهیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.