تصویر
از توانمندی دانشجویان و اساتید در انجام کارهای فرهنگی بهره گیری شود
03 آبان 1401 - 11:15
1
[b]رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از تاثیرگذاری مشارکت دانشجویان در برگزاری برنامه های فرهنگی خبر داد و به بهره گیری از توانمندی دانشجویان و اساتید در اجرای برنامه های فرهنگی و تقویت ارتباط آنان تاکید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

[b]رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از تاثیرگذاری مشارکت دانشجویان در برگزاری برنامه های خبر داد و به بهره گیری از توانمندی دانشجویان و اساتید در اجرای برنامه های فرهنگی و تقویت ارتباط آنان تاکید کرد.
/b]
دکتر حسین کلانتری خلیل آباد در جلسه شورای فرهنگی واحد با اشاره به غفلت از اجرایی کردن اسناد بالادستی در زمینه سند اسلامی شدن دانشگاهها گفت: در سیستم آموزش عالی کشور ، طرح آمایش سرزمین وجود دارد که محورهای آموزشی ، پژوهشی، مهارتی و فناوری را تاکید می کند و در دانشگاه نباید از سند اسلامی شدن دانشگاهها غافل شویم و مسئله مهمی که اکنون در جامعه اتفاق افتاده حاصل غفلت بوده زیرا نسلی که پرورش یافته انقلاب است و اینگونه هنجارشکنی می کند و هجمه وارد می کند، نشان دهنده این است که ما به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده ایم و به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه های تهاجم فرهنگی ، رسانه ، فضای مجازی و .
.
.
به درستی عمل نکرده ایم و اعتقاد ما این است که می بایست به راهبردهای رهبر معظم انقلاب ، سند اسلامی شدن دانشگاهها ، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشتر توجه کنیم.
دکتر کلانتری بیان داشت: برای گسترش ارزشهای اسلامی در دانشگاه می بایست پیوند با نهادهای فرهنگی و حوزه علمیه تقویت شود و در این راستا دفتر گسترش همکاری های حوزه و دانشگاه می بایست فعالیت بیشتری در زمینه های ارتباطات فرهنگی به عمل آورد.
وی افزود: وظیفه اصلی شورای فرهنگی دانشگاه تبیین اسناد بالادستی ، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سند اسلامی شدن دانشگاهها و گسترش ارتباطات فرهنگی است.
نمونه فعالیت مهم در هفته گذشته تهیه سند فعالیت های فرهنگی جهت مدیریت امور دانشگاه های استان بوده که با همکاری استانداری، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری ، روسای دانشگاه ها انجام و اجرایی شد.
دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: بهره گیری از توانمندی دانشجویان و اساتید در انجام کارهای فرهنگی و تقویت ارتباط آنان ، آسیب شناسی وضعیت فرهنگی دانشگاه و رصد فعالیت های فرهنگی ، نظارت و ارزیابی فعالیت های فرهنگی نیز باید تقویت شود و قطعا برگزاری برنامه های فرهنگی با مشارکت دانشجویان تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
این استاد تمام دانشگاه اضافه کرد: همکاری سازنده با نهادهای دانشجویی و فرهنگی به منظور تشکیل بانک اطلاعاتی و سروسامان دادن به فعالیت ها و استفاده از منابع خارج دانشگاه از قبیل شهرداری ، اداره ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و.
.
.
می تواند سازنده باشد و با توجه به شروع سال تحصیلی جدید جلسات شورای فرهنگی ماهیانه دو بار برگزار گردد تا روند اجرایی شدن برنامه ها تسریع شود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.