حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی مطهری پور، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی البرز : طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را می توان از آثار انقلاب دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی رحمه الله در سال ۵۹ آغاز گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی مطهری پور، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش گفت:هفته پژوهش فرصت مناسبی است تا خود را از نظر دستیابی به اهداف متعالی دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری ارزیابی کنیم .

وی افزود: عمر کوتاهی از شکل گیری دانشگاه می گذرد اما جایگاه خوبی را توانسته در حوزه پژوهش و فناوری کسب نماید که این نتیجه تلاش اساتید و فعالان این عرصه بوده است.

وی در ادامه به سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح همزمان با روز ۲۷ آذرماه و مراسم پژوهش در دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایشان از بزرگان و نخبگان علم و دانش و همچنین از ارکان اصلی وحدت حوزه و دانشگاه بودند و زمینه تغییر نگرش و ایجاد ساختار های جدید در خصوص ارتباط بیشتر دانشگاه و حوزه را ایجاد کردند و پیوند معنویت درپژوهش و دانش را رقم زدند.
دکتر مطهری پور تصریح کرد: بیست و هفتم آذرماه، یادآور عروج سرخِ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود.
این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل رحمه الله برخاسته بود، تلاش های بی وقفه ای انجام داد.
به پاس فعالیت های چشم گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لزوم ارتباط، همکاری و هم فکری این دو قشر اندیشمند، روز ۲۷ آذر ـ که سالروز شهادت دکتر مفتح نیز می باشد ـ روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.
حجت الاسلام مطهری پور در جمع پژوهشگران دانشگاه گفت: انتظار می رود اساتید و پژوهشگران دانشگاه که همگی در علم و دانش سرآمد هستند در اخلاق و معنویت نیز تاثیرگذار بوده و با مسئولیت پذیری که دارند مسیر موفقیت را برای دانشگاه و کشور عزیزمان هموار سازند.
وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) که می فرمایند : "هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او می نماید.
" اشاره کرد و افزود: بی شک اساتید ، طالبان علم و مسئولین دانشگاه در راه خدمت به مردم و خداوند قدم می گذارند و مطالعات و پژوهش های خود را در جهت رفع نیاز جامعه به کار میگرند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: بی تردید، وحدت حوزه و دانشگاه جزو مهم ترین و کلیدی ترین اهداف حضرت امام خمینی رحمه الله بوده است.
ایشان بارها و در سخنرانی های گوناگون، خواستار تحقق چنین وحدت پربرکتی میان دانشگاهیان و حوزویان به عنوان دو قشر اندیشمند و برنامه ریز جامعه اسلامی بودند.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر