تصویر
از ظرفیت بانوان در پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی بهره گیری می شود
11 دی 1402 - 15:19
0
سیزدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور دکتر عاصمه قاسمی مشاور محترم ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در امور بانوان و خانواده ، دکتر حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ، حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز و اعضا این شورا در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

سیزدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور دکتر عاصمه قاسمی مشاور محترم ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در امور بانوان و خانواده ، دکتر حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد ، حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز و اعضا این شورا در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.

دکتر عاصمه قاسمی مشاور ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت : مقام معظم رهبری فرهنگ را تشبیه به هوا نموده که تنفس می کنیم و ساحتی می دانند که بر همه ساحت های جامعه تسلط دارد و برای اینکه بتوانیم هوای پاک تنفس کنیم نیاز داریم که به فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم و از این لحاظ موضوع پیوست مطرح می گردد و دلیلش نیز غالب بودن فرهنگ بر ساحت زندگی ماست که نمی توانیم از آن جدا باشیم .
دکتر قاسمی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی با نگاه ویژه جهت دستیابی به اهداف علمی نیاز دارد که حوزه فرهنگ را هم مورد توجه قرار دهدو در اسناد بالا دستی، سند تحول و تعالی دانشگاه و بیانیه تعلیم و تربیت موضوع فرهنگ و ایجاد فضای فرهنگی و تربیتی برای رسیدن به پیشرفت و رشد در حوزه های آموزشی ،پژوهشی و فناوری مهم بوده و تمامی این موضوعات مطرح و مورد توجه قرار گرفته است که اگر قرار است دانشگاه اثر گذار و نقش آفرین در جامعه باشد و به اهداف خودش برسد باید فضای فرهنگی مطلوبی داشته باشد .
وی اظهار داشت: بایداز همه ظرفیت ها و ارکان دانشگاه برای پیشبرد اهداف استفاده شود و در اسناد بالا دستی نیز بر این موضوع تاکید شده است ، دانشجو ،استاد ، خانواده دانشگاهیان مهم هستند و همه اینها به عنوان ارکانی هستند که می توانند در مسیر پیش روی ، حضور موثر داشته باشند و علاوه بر بعضی ارکان، خود ظرفیت های دانشگاه هم مهم هستند و یکی از ظرفیت ها ی که امروزه وجود دارد بانوان دانشگاه هستند و بانوان که در حوزه دانشگاه ، علم و فناوری حرف ها برای گفتن دارند و به جاهایی رسیده اند.
دکتر قاسمی گفت: اگر خانواده پایدار نباشد جامعه پایدار نیست ، پس نیازمند این هستیم که یک بخشی آن پیوست فرهنگی را خاص خانواده در نظر بگیریم و برای ایجاد فضای فرهنگی چه در دانشگاه و جامعه باید از ظرفیت خانواده استفاده و همواره در نظر داشته باشیم که خانواده اصل است و به همین دلیل خانواده خاص است و در بخش امور زنان و خانواده قرار می گیرد.
قاسمی اذعان داشت: بعد از انقلاب زنان وارد جامعه و عرصه های دانشگاه شده و جایگاه هایی را به دست آورده اند ولی با این وجود همچنان محور خانواده اند و موضوع مهم تر این است که برای بانوان یک سری نظام مسائل گسترده ای وجود دارد و حتی رهبری معظم انقلاب نیز در این خصوص بیان داشته اند که یکی از مسائلی که دشمن می خواهد استفاده کند و از آن بحران سازی نماید مسئله زن است.
مشاور ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در امور بانوان و خانواده گفت : در دانشگاه آزاد اسلامی امور زنان و خانواده دانشگاه شرایط خوبی دارد و یک جایگاه تشریفاتی نیست و این مجموعه باید فعال باشد و نه تنها برای زنان کار کنیم بلکه باید خانواده را هم دریابیم و بتوانیم بخشی از آسیب ها ، مشکلات را حل نموده و نظام مسائل را کمتر و فضای متعادل تر برای بانوان در جامعه فراهم نماییم.

دکتر حسین کلانتری نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز خلق حماسه ۹ دی و تسلیت شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی و تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و تکریم روز مادر و مقام زن گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها دخت نبی مکرم اسلام و همسر حضرت علی (ع) و مادر حسنین هستند، در روایتی از امام صادق آمده است که هرکس به شناخت حقیقی حضرت زهرا دست یابد شب قدر را درک نموده است .
این استاد تمام دانشگاه بیان داشت: همواره باید توجه و دقت لازم را داشته باشیم که برای رسیدن به یک جامعه موفق می بایست به زنان و خانواده توجه ویژه شود، خانواده سلول بنیادین یک جامعه و زنان به عنوان ضربان قلب و ضربان حیاتی و اجتماعی در جامعه هستند که این موضوع باید تقویت شود و همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودندکه مسئله زن و خانواده از مهمترین مسائل درجه یک کشور است و بر این اساس باید به این امور توجه شود و پرداختن به امور زنان،جامعه و خانواده نه تنها در دانشگاه آزاد اسلامی بلکه در کل جامعه دانشگاهی لازم و ضروری است و بر این اساس دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تشکیل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز ضمن تسلیت شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و تبریک حماسه ۹ دی و میلاد با سر سعادت دخت نبی مکرم اسلام اذعان داشت: عدالت به معنای تواضع بین همه افراد نیست عدالت به معنای واقعی قرار دادن هر چیز در سر جای خودش است و عدالت در حال رضا وغضب ، اعتدال در حال ثروت وفقر و ترس از خدا در نهان و آشکار داشتن از عواملی هستند که انسان را از آتش جهنم به دور می دارد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.