تصویر
استانداری از ساخت فیلم سینمایی شهدای استان حمایت میکند
06 مهر 1402 - 15:41
شناسه : 664045
2
استاندار البرز در بیست و یکمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز، گفت: استانداری از ساخت فیلم سینمایی شهدای استان حمایت میکند بیست و یکمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز، با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و سایر اعضا در استانداری البرز برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

استاندار البرز در بیست و یکمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز، گفت: استانداری از ساخت فیلم سینمایی شهدای استان حمایت میکند
بیست و یکمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز، با حضور مجتبی عبداللهی سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و سایر اعضا در استانداری البرز برگزار شد.
مجتبی عبداللهی در این نشست با تبریک هفته وحدت و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، درخصوص ساخت فیلم سینمایی یکی از شهدای شاخص استان، گفت: در این خصوص بنیاد باید با برگزاری نشستی تخصصی و انجام یک کار کارشناسی و درون تشکیلاتی برنامه ریزی های لازم را انجام تا پس از طرح در این جلسه تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
وی افزود: استانداری از ساخت فیلم سینمایی شهدای استان حمایت میکند.
استاندار البرز در ادامه با تاکید بر برگزاری یادواره شهید فلاحی گفت: شهید فلاحی یکی از افتخارات استان البرز است که باید برای این شهید والامقام مراسمی درخور شان برگزار و علاوه بر آن شورای شهر و شهرداری موظف هستند با پیشنهاد بنیاد نسبت به نامگذاری مکانی ویژه و خاص و یا معبری به نام این شهید والامقام اقدام نمایند.
رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در ادامه بر توجه به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص بهسازی گلزارهای شهدا تاکید و تصریح کرد: متولی گلزارهای شهدا بنیاد است و باید در خصوص یکسان سازی قبور شهدا علی الخصوص گلزار شهدای امام زاده محمد(ع) اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در خاتمه افزود: در این خصوص بنیاد موظف است علاوه بر تهیه دستورالعملی واحد برای گلزارهای شهدا به فرامین مقام معظم رهبری در راستای حفظ ماهیت گلزارها شهدا توجه کند.

سلیمان رستمیان نیز در ادامه با بیان اینکه جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطابق قانون خدمت رسانی به ایثارگران و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار میگردد، گفت: همه تلاش ما این است تا بتوانیم قدمی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برداریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه در خصوص اجرای بند «و» قانون بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: باتوجه به طولانی شدن روند تصویب برنامه های دستگاه های اجرایی در خصوص هزینه یک در صد از بودجه خود برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، پیشنهاد میگردد کارگروهی متشکل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان برنامه و بودجه و اقتصاد دارایی تشکیل و در خصوص برنامه های اجرایی تصمیم گیری کنند تا برنامه ها اثرگزاری مطلوب را داشته باشد.
رستمیان به تکمیل بهسازی گلزار شهدای امام زاده محمد(ع) کرج اشاره و تصریح کرد: بهسازی این گلزار هنوز به اتمام نرسیده و متاسفانه شهرداری در این زمینه همکاری لازم را با بنیاد ندارد.
وی افزود: باید هرچه سریع تر نسبت به بهسازی کامل این گلزار از جمله تکیل قطعه سرداران و یکسان سازی قبور شهدا اقدامات لازم صورت گیرد.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در پایان با تشکر از اهتمام استاندار البرز نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: امیدواریم بتوانیم به وظایف خود به درستی عمل کنیم و تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ ایثا رو شهادت انجام دهیم.
گفتنی است در پایان به مناسبت هفته دفاع مقدس از تعدادی از ایثارگران شاغل در استانداری البرز تجلیل به عمل آمد.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.