گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری با مطالعه قبلی برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن خواهیم کرد.

استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عزت‌الله افضلی معاون هماهنگی امور استانداری البرز امروز در نشست خبری که در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز به دلیل ظرفیت‌هایی بسیار حائز اهمیت بوده ا‌ست، ‌اظهار داشت: البرز پذیرای ۱۴ استان کشور و دارای فضای اقتصادی و لجستیک و راه ترانزیت هوایی و ریلی بوده که برای سرمایه گذاری بسیار مهم بوده است.

وی با اشاره به اینکه البرز دارای واحدهای صنعتی مهم در سطح ملی بود و و ۱۵۰ واحد صنعتی ملی در این استان وجود دارد و در حوزه غدایی غلات برترین استان کشور به شمار می‌رود، افزود: البرز در حوزه صادارت صیفی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولید پوشاک در استان وجود دارد، بیان کرد: در بخش تولید داروهای گیاهی دارای فراوانی هستیم و سهم صنعت از تو لید ناخالص داخلی استان ۳۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه البرز در حوزه استقرار موسسات تحقیقاتی و پژوهشی در کشور رتبه اول را داراست، گفت: در حوزه تولیدات تجهیزات پزشکی بین استان تهران و البرز همیشه یک رقابت تنگاتنگی وجود دارد که باهم برابری می‌کند که این دو جزو رتبه های اول کشوری هستند.

افضلی بیان کرد: در بحث تولیدات نیروگاهی به دلیل استقرار واحدهای صنعتی مپنا در البرز شاخصه تولید زنجیره توربین‌ها و تولیدات برقی را داریم.

وی با اشاره به اینکه بخش بسیاری از زمین های استان دستخوش دست‌درازی سودجویان شده و با دست درازی های انجام شده تغییر کاربری‌های بسیاری صورت گرفته است، عنوان کرد: ۵ درصد از تولید ناخالصی داخلی مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با توجه به اینکه در بخش گردشگری استان البرز مغفول مانده است، بیان کرد: البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری است و این امکان را فراهم کرده تا با ایجاد بسته‌های گردشگری ظرفیت های خوبی برای البرز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه از نظر استقرار شرکت‌های دانش بنیان رتبه نخست کشوری و از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه ۴ کشور ی به البرز اختصاص دارد، بیان کرد: به دنبال این هستیم که ارتباط بین دانشگاه و صنعت و اقتصاد را بر قرار کنیم تا از ظرفیت دانش بنیانی و دانشگاهی در جهت تغییر و ضعیت اقتصادی استفاده شود.

افضلی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی با مرکز دانشگاهی و شهرک پارک علم و فناوری با مجموعه شهرک های صنعتی منعقد شده است، بیان کرد: کارخانه نوآوری با پشتوانه معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری اقداماتی را در حوزه دانش بنیادها ایجاد کرده که امیدواریم مجموعه این اقدامات در فرآیند بهینه‌سازی وضعیت اقتصادی و شکوفایی اقتصادی در حوزه صنعتی ، کشاورزی و گردشگری ایجاد کند.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که پاشنه آشیل اقتصاد کشور بوده موضوع منابع مالی شرکت‌های صنعتی بوده که نسبت به نوساناتی که در طی این سالها وجود داشته تامین منابع مالی یکی از دغدغه‌های واحدهای صنعتی، گردشگری، کشاورزی، و اقتصادی بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از گله‌مندی‌های ما از بانک‌های استان بوده که کمترین تعامل را با واحدهای اقتصادی استان دارند، افزود: توسعه اقتصاد همراه با حفظ محیط زیست بوده است.

وی با بیان اینکه البرز به دنبال توسعه صنایع هایتک، پیشران و صنایع سبز بوده تا بتواند اشتغالزایی ایجاد و ارزش افزوده بالایی را داشته باشد و منابع استان را حدر ندهد، بیان کرد: در استان البرز در برخی مسائل ناترازی وجود دارد و توسعه ناهمگون مشکلات عدیده ای را برای حوزه جمعیتی ایجاد می کند.

استان البرز رتبه سی‌ام کشور را در حوزه کشاورزی دارد ۲ درصد محصولات کشاورزی ایران در البرز تولید می‌شود

افضلی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری با مطالعه قبلی برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن خواهیم کرد، گفت: در حوزه هتلینگ اقدامات مهمی انجام نشده و به جز ۳ هتلی که از سال‌ها قبل در استان وجود داشته تا کنون اقدامی انجام نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه ما به هیچ وجه مشکل سرمایه‌گذاری نداریم، بیان کرد: البرز یک استان پرجاذبه بوده و دارای متقاضیان بسیاری در حوزه سرمایه‌گذاری است که این سرمایه‌گذاری باید براساس سند آمایش سرزمینی استان که منطبق با موضوعات زیست محیطی نیز است باید شکل بگیرد.

انتهای پیام/

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر