تصویر
استانها در مسیر فراگیری هوش مصنوعی در بین دانش آموزان حرکت کنند
26 بهمن 1401 - 15:26
2
مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: معاونان آموزشی استانها مهنسی آموزشی را فرا گیرند تا با همراهی مدیران مدارس در مسیر آموزش هوش مصنوعی در بین دانش آموزان حرکت کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: معاونان آموزشی استانها مهنسی آموزشی را فرا گیرند تا با همراهی مدیران مدارس در مسیر آموزش هوش مصنوعی در بین دانش آموزان حرکت کنند.

" حمید یزدانی " در جلسه با معاونان آموزشی آموزش و پرورش استان البرزکه با حضور " الماسی " معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در سالن کنفرانس امام علی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در ششم آبان ماه سال ۱۴۰۰ فرمودند که ما باید جزو ۱۰ کشور دنیا در هوش مصنوعی شویم لذا برای تححق فرمان رهبری باید در حوزه آموزشی اقدامات لازم را انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: مهندسی آموزشی، هوش مصنوعی و راهبری تربیتی را باید به ادبیات رایج مدیران مدارس دوره اول متوسطه تبدیل کرد.

وی یادآورشد: دنیا با سرعت نور در حال پیشرفت است لذا دانش آموزان نیاز به آموزش هایی دارند که با زندگی آنها گره بخورد که این موضوع مهم در سایه مهارت آموزی شکل می گیرد.
یزدانی با اشاره به اینکه ما باید به سمت مهندسی آموزشی پیش برویم، اضافه کرد: انجام همه کارها درحوزه تعلیم و تربیت برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین نیاز به پول و تجهیزات زیاد و خاص ندارد بلکه بسیاری از فعالیت های آموزشی و مهارتی را می توان با مشارکت اولیا در فضایی مفرح همانند آموزش آشپزی، دوخت ساده لباس و یا سایر فعالیت هایی که در زندگی فردی مورد نیاز است را آموخت.
وی ادامه داد: برای هدایت دانش آموزان به سمت مهندسی آموزشی و هوش مصنوعی باید کار را از معلمان و مدیران مدارس در استانها شروع کنیم.
وی با بیان اینکه باید به اختلاف بین سنین و دوره ها در حوزه آموزش و پرورش توجه کنیم، تصریح کرد: باید به گونه ای در مدارس عمل کنیم که دانش آموزان مسائل مختلف را از کلاس درس معلم و مدرسه بیاموزند که این زمانی تحقق می یابد که ما سواد و مهارت لازم را در ارتباط گرفتن با دانش آموزان داشته باشیم.
مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: هدف سند تحول بنیادین در فرآیند تعلیم و تربیت توجه به ساحت های ششگانه است که این مهم زمانی اتفاق می افتد که ما به تلفیق درفرآیند تعلیم و تربیت اهمیت دهیم و تسلط داشته باشیم.
یزدانی تاکید کرد: باید به نیازهای روانی دانش آموزان در مدارس متوسطه متوسطه نگاه ویژه ای به خصوص از سوی معلمان در کلاس های درس داشته باشیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.