پ
پ

استاندار البرز گفت: هم‌اکنون ‌در البرز ۴۱ پروژه مدرسه در حال ساخت است‌ که استان البرز برای رسیدن به متوسط کشوری، به حدود ۴۳۰ مدرسه جدید نیاز دارد.

استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی استاندار البرز صبح امروز در جلسه نهضت مدرسه‌سازی استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ‌اظهار داشت: به ۹۰ مدرسه جدید نیاز دارد و شهرداری این منطقه باید با اهتمام ویژه ای اراضی مناسب را شناسایی و معرفی کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات ساخت مدرسه در شهرستان فردیس، عدم وجود زمین برای ساخت مستحدثات آموزشی است، افزود: می‌بایست کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، آموزش و پرورش، مشاور استاندار و نهادهای عمومی تشکیل خواهد شد تا اراضی مناسب برای ساخت مدارس شناسایی و اقدامات لازم انجام شود.

استاندار البرز ‌به کمبود سرانه آموزشی در البرز اشاره کرد‌ و ادامه داد:‌ سرانه فضای آموزشی در کشور به طور متوسط برای هر دانش‌آموز حدود ۵.۵ مترمربع است و این میراژ در البرز حدود ۳.۵ مترمربع است که ۲ متر با متوسط کشور فاصله وجود دارد.

عبدالهی با بیان اینکه هم‌اکنون ‌در البرز ۴۱ پروژه مدرسه در حال ساخت است‌ که استان البرز برای رسیدن به متوسط کشوری، به حدود ۴۳۰ مدرسه جدید نیاز دارد، افزود: البرز در نسب سرانه به تعداد دانش‌آموزان، محرو‌‌م‌ترین استان کشور است و با تراکم شدید دانش آموز در کلاس ها مواجه است که می بایست نسبت به جذب درآمدهای دولتی و خیرین اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار البرز ‌تأکید کرد: باید در صدور پروانه‌های ساخت مجتمع‌های مسکونی باید سرانه‌های آموزشی در اولویت باشد و شهرداری‌ها نیز موظف به اجرای این الزامات هستند. همچنین، تمامی شهرداران باید پروانه‌های ساخت بالای ۲۰۰ واحد را شناسایی کرده و تعهدات ساخت مدرسه را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر