تصویر
استان البرز در جایگاه نخست اشتغال صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰
25 اسفند 1400 - 9:01
3
معاون امور صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از ایجاد اشتغال مستقیم برای 14 هزار و 701 نفر در بخش های مختلف صنعتی استان خبر داد و البرز را حائز رتبه یک کشوری در این شاخص صنعتی عنوان کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۴ هزار و ۷۰۱ نفر در بخش های مختلف صنعتی استان خبر داد و البرز را حائز رتبه یک کشوری در این شاخص صنعتی عنوان کرد.

سید اصغر حسینی گفت: بر اساس هدف گذاری انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان البرز مکلف به تحقق اشتغال ۷۶۰۰ نفری در سال ۱۴۰۰ بود که خوشبختانه با استقبال سرمایه گذاران و حمایت های انجام شده در استان به ویژه در سازمان صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال تاکنون، آمار اشتغالزایی مستقیم صنعتی برای ۱۴ هزار و ۷۰۱ در این استان به ثبت رسیده که حدود ۲ برابر برنامه هدفگذاری شده است.
وی افزود: در این مدت همچنین ۴۲۵ پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده است که از رقم هدف‌گذاری شده ابتدای امسال، ۵۵ فقره افزایش را نشان می دهد و این در حالی است که به سبب برخی محدودیت های قانونی، صنایع متعددی امکان احداث فعالیت در گستره استان البرز را ندارند.
معاون امور صنایع سازمان صمت استان البرز تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده برای پروانه های بهره برداری صنعتی صادره بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان تومان بوده است و البرز در این شاخص نیز جزو استان های برتر کشور به شمار می آید.

تحقق صرفه جویی ارزی ۵۴۴ میلیون دلاری در قالب اجرای برنامه نهضت ساخت داخل در استان البرز
حسینی اعلام کرد: بر اساس برش استانی برنامه نهضت ساخت داخل، استان البرز مکلف به تحقق ۱۵۵ میلیون دلاری برنامه داخلی سازی انواع قطعات و محصولات صنعتی در سال ۱۴۰۰ بود که در این زمینه با تحقق رقم ۵۴۴ میلیون دلاری، جهش حدودا ۳ برابری را رقم زده است.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.