تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

استان البرز یکی از ۵ استان پایلوت در بحث محیط‌زیست می باشد
12 تیر 1402 - 13:19
3
دومین نشست روسای کمیسیون های محیط‌زیست و خدمات شهری شوراهای اسلامی و معاونان خدمات شهری شهرداری های استان البرز با هدف هم افزایی و رفع چالش‌های موجود در این حوزه برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ


دومین نشست روسای کمیسیون های محیط‌زیست و خدمات شهری شوراهای اسلامی و معاونان خدمات شهری شهرداری های استان البرز با هدف هم افزایی و رفع چالش‌های موجود در این حوزه برگزار شد.

، رئیس شورای اسلامی استان البرز، در این نشست که با حضور رؤسای کمیسیون‌های محیط‌زیست و خدمات شهری شوراهی اسلامی شهر و معاونان خدمات‌ شهری شهرداری‌های استان البرز به میزبانی کمالشهر برگزار شد، گفت: ‌نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی شوراها در سطح استان، کارآمدترین راه برای رفع مشکلات شهری و هم افزایی مثبت در ارائه خدمات مطلوب در شوراها است، که شورای اسلامی استان البرز در این زمینه در بین دیگر استان های کشور پیشتاز است.

علیرضاقره حسنلو همچنین افزود: این سلسله‌نشست‌ها که برای اولین‌بار در کل کشور در استان البرز برگزار شده است، منشأ اثرات خیر بوده و با مصوبات اجرایی که داشته بستری برای انتقال تجربیات و پیگیری رفع هر چه سریع‌تر مشکلات مردم شده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه این سلسله‌نشست‌ها که به‌صورت مستمر در استان برگزار می‌شود ، مصوبات و خروجی بسیار خوب همراه با ضمانت اجرایی داشته است و قبل از برگزاری چنین جلساتی شاید بسیاری از همکاران حتی در شهرهای هم‌جوار از مشکلات و دغدغه یکدیگر آگاه نبودند.
قره حسنلو همچنین گفت: امروز خوشبختانه با تشکیل این جلسات، رؤسای کمیسیون‌ها در احصاء و بررسی مشکلات به یک تفاهم و همدلی رسیده‌اند که امید است با رفع موانع اداری مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.
رئیس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به اهمیت مقوله محیط زیست در ادامه یادآور شد: موضوعات مربوط به محیط‌زیست از مقوله های بسیار مهم در حوزه شهر و روستا می باشد و استان البرز یکی از ۵ استان پایلوت در سازمان محیط‌زیست کشور در بحث محیط‌زیست می باشد که این میزان، نشان از جایگاه و اهمیت البرز در این خصوص دارد.
وی همچنین اظهار داشتند: طی نشست‌های تخصصی که با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز داشتیم متوجه یک خلاء و فاصله میان کمیسیون‌های محیط‌زیست و معاونت‌های خدمات شهری شدیم که ما را بر آن داشت تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای راهبردی در جهت رفع این فاصله برآییم.
در این تفاهم نامه که باهدف توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و استفاده از ظرفیت مدیریت‌های محلی در راستای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از محیط‌زیست به امضای رئیس شورای اسلامی استان البرز و مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز رسید.
در بخشی از محورهای این همکاری مشترک به بهره‌مندی طرفین از توانمندی‌های پژوهشی یکدیگر از قبیل امکانات تخصصی، کتابخانه‌ای، اسناد، مدارک و منابع علمی و همچنین همکاری علمی و تعامل در راستای تدوین پیش‌نویس ضوابط و لوایح قانونی در حوزه مسائل زیست‌محیطی مدیریت‌های محلی و پیگیری تصویب ضوابط و لوایح پیشنهادی در مراجع تصویب‌کننده اشاره شده است.
همچنین ارتقای سطح سواد زیست‌محیطی اعضای شوراهای اسلامی، تشکیل خانه‌های محیط‌زیست در شهرها و روستاهای استان البرز، مشاوره و اعلام نظر تخصصی در خصوص لوایح و ضوابط مرتبط با مسائل زیست‌محیطی در چارچوب کارگروه همکاری مشترک و حضور نمایندگان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز حسب نیاز در کمیسیون‌های متناظر شورا در اجلاس‌های ماهیانه از دیگر مفاد مهم این تفاهم‌نامه است.
قره حسنلو، عضو هیئت رییسه شورای عالی استان ها با بیان اینکه اکنون شهروندان البرزی در استانی با وسعت جغرافیایی بیش از ۵۲۰۰ کیلومترمربع در شرایطی زندگی می‌کنند که چالش‌های اساسی زیست‌محیطی، نظیر خشکسالی و کم آبی، ریزگردها و آلودگی هوا و خطر فرونشست زمین در کنار معضل مهاجرت و حاشیه‌نشینی، اثرات منفی بر روزمرگی ها و سلامت شهروندی ایشان گذاشته است، گفت: بر اساس تکالیف و وظایفی که بر عهده هریک از ما گذاشته شده است، می بایست با توجه به اولویت ها به حل مسائل حوزه محیط‌زیست و خدمات شهری بپردازیم که به همین خاطر مقرر گردید؛ از این پس رؤسای ادارات محیط زیست شهرستان های استان البرز نیز در این نشست ها حضور یابند.
علیرضا قره حسنلو در ادامه از برگزاری جلسات تخصصی کمیسیون‌ها به‌صورت ماهیانه خبر داد و گفت: قرار بر این شده است که شورای اسلامی استان هر ماه مجری برگزاری یکی از کمیسیون‌های تخصصی شوراها به میزبانی یکی از شهرهای استان باشد.
در پایان این نشست که با حضور «» رئیس کارگروه کمیسیون های سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهر شوراهای اسلامی استان و «مجید درگی» مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز برگزار شد، معاونان خدمات شهری شهرداری کمال‌شهر، و مشکین‌دشت به ارائه گزارش عملکرد و بیان مشکلات و چالش‌های پیش رو پرداخته و راهکارهایی برای رفع آن ارائه دادند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.