تصویر
استفاده از انرژی هسته ای برای امور صلح آمیز گریز ناپذیر است
19 فروردین 1402 - 10:56
3
معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با توجه به معضلات سوخت های فسیلی و مسایل زیست محیطی استفاده از انرژی هسته ای برای فعالیت های صلح آمیز گریز ناپذیر است.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با توجه به معضلات سوخت های فسیلی و مسایل زیست محیطی استفاده از انرژی هسته ای برای فعالیت های صلح آمیز گریز ناپذیر است.

محمد رضا کاردان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: از بزرگترین کاربردهای انرژی هسته ای تولید برق است که این راهبردی نیست که تنها ایران اسلامی انتخاب کرده باشد بلکه بسیاری از کشورها به این سمت رفته اند.
وی بیان کرد: گرم شدن زمین، افزایش تقاضای استفاده از انرژی هسته ای را بیش از پیش ملموس می سازد.
کاردان ادامه داد: دولت سیزدهم برنامه جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی را در سال گذشته به تصویب رساند و توسط رییس جمهور رونمایی شد.
وی بیان کرد: بحث ایمنی در فناوری هسته ای بسیار با اهمیت است و اگر استانداردها رعایت نشود خطرناک خواهد بود اکنون نظارت بر ۱۲ هزار مرکز در خارج از سازمان انرژی اتمی که با دستگاه های پرتو زا مانند مراکز پزشکی در ارتباط هستند نظارت می شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز نیز سخنران دیگر پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج بود که گفت: تمام تلاش خود را برای تامین مسکن محرومان بکاربسته ایم.
علیرضا محمدی افزود: با توجه به آسیب پذیر بودن خانه های روستایی ارایه تسهیلات برای مقاوم سازی و تعمیر این واحدها مورد توجه قرار گرفت.
وی یاد آور شد:انتظار می رود خیرین برای ساخت و نوسازی مسکن محرومان به کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق روستایی البرز بیایند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز گفت: ۹۹درصد خانه های روستایی استان البرز طرح هادی قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد واحدهای روستایی این استان مقاوم سازی شده است، اضافه کرد: یکی از فعالیت های دیگر سطح روستاهای استان البرز تعداد قابل توجهی واحد مسکونی داریم که از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند.

منبع ایرنا برچسب ها: معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با توجه به معضلات سوخت های فسیلی و مسایل زیست محیطی استفاده از انرژی هسته ای برای فعالیت های صلح آمیز گریز ناپذیر است.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با توجه به معضلات سوخت های فسیلی و مسایل زیست محیطی استفاد

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.