تصویر
استفاده از ظرفیت اولیا خیر سوادیار و داوطلب افتخاری در آموزش افراد بی سواد
08 مرداد 1402 - 15:47
3
استفاده از ظرفیت اولیا خیر سوادیار و داوطلب افتخاری در آموزش افراد بی سواد در دستور کار سوادآموزی قرار گرفت.
ارسال توسط :
پ
پ

استفاده از ظرفیت اولیا خیر سوادیار و داوطلب افتخاری در آموزش افراد بی سواد در دستور کار سوادآموزی قرار گرفت.

عسگرپور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز از انعقاد تفاهم نامه فی مابین معاونت سوادآموزی با اداره انجمن اولیا و مربیان به منظور افزایش مشارکت های بین بخشی و شتاب بخشی به شناسایی اولیا بی سواد و کم سواد دانش آموزان مدارس خبر داد.
عسگرپور در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه به منظور تحقق اهداف و شتاب بخشی به برنامه ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال جامعه که بخش قابل توجهی از آنان را اولیای دانش آموزان مدارس تشکیل می دهند، منعقد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت گسترده انجمن اولیا مدارس در شناسایی و جذب افراد کم سواد و بی سواد، افزود: ایجاد فرصت استمرار و پایداری آموخته ها با توسعه آموزش خانواده، آموزش روش های تربیت فرزند از طریق دوره های آموزش خانواده مرتبط با سواد آموزی و تحکیم بنیان خانواده اولیای تحت پوشش از دیگر اهداف این تفاهم نامه می باشد.

معاون سوادآموزی استان یکی از مهمترین مفاد این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت اولیا به عنوان داوطلب افتخاری در آموزش افراد کم سواد و بی سواد دانست و تصریح کرد: در سال جاری یکی از مهمترین چالش های سوادآموزی، کمبود نیروی انسانی است که در تلاشیم با گسترش همکاری های بین بخشی و استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبین افتخاری، شناسایی و آموزش جامعه هدف با سرعت بیشتری صورت پذیرد.
اسماعیل یاری رئیس اداره انجمن اولیاء ومربیان آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه بستر لازم برای توسعه همکاری و شتاب بخشی به برنامه ریشه کنی بیسوادی در انجمن اولیا مدارس وجود دارد، گفت : با پیگیری های مستمر، دقیق و هدفمند می توانیم تمامی اهداف مد نظر را محقق نماییم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.