تصویر
استفاده از هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامی ارزشمند و تاثیرگزار است
30 شهریور 1402 - 13:12
1
معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های البرز در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری دومین نمایشگاه منطقه ای هنرهای تجسمی ایثار که صبح امروز 30 شهریورماه با حضور معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل شهرستان های استان تهران و مسئولین ذی ربط برگزار شد، گفت: استفاده از هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامی ارزشمند و تاثیرگزار است که نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های البرز در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری دومین نمایشگاه منطقه ای هنرهای تجسمی ایثار که صبح امروز ۳۰ شهریورماه با حضور معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل شهرستان های استان تهران و مسئولین ذی ربط برگزار شد، گفت: استفاده از هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامی ارزشمند و تاثیرگزار است که نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کرده است.

محمدعلی عالیانی معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در این جلسه که با حضور خانم تبیرئی معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران به عنوان میزبان منطقه ۴ کشور و نمایندگان ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، حوزه هنری، بسیج هنرمندان و سایر نهادها در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا با بیان اینکه باید از ظرفیت هنرهای تجسمی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم، گفت: استفاده از هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامی ارزشمند و تاثیرگزار است که نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری مدظله العالی در راستای استفاده از هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه های دوران دفاع مقدس تاکیداتی دارند که ما نیز به عنوان متولیان فرهنگ در جامعه باید نسبت به اجرای این مهم اهتمام داشته باشیم و جهادی پای کار باشیم و در این زمینه فعالیت کنیم.
عالیانی گفت: برگزاری این نمایشگاه اقدامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا، ایثارگران و تمام کسانی است که در راستای حفظ ارزشهای نظام اسلامی و امنیت کشور از بهترین هستی خود گذشتند، این کمترین کار است تا آرمان ها و یاد این عزیزان در آینده فراموش نشود.
در انقلاب ما کارهای ارزشمند بسیاری صورت گرفته که باید تبیین شود، علی الخصوص برای نسل های آینده کشور.
معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به تهدیدات انقلاب اسلامی از سوی دشمنان اشاره وتصریح کرد: دشمنان به خیال خام خود از طرق مختلف دائما در تلاش هستند تا انقلاب را دچار مشکل و جامعه را تغییر دهند، به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی شهدا مولفه قدرت جمهوری اسلامی هستند و دشمنان باید بدانند تا یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور جاری هست هیچ اقدامی نمیتوانند بکنند.
وی شهدا را تمدن ساز و محور وحدت و هم دلی ملت ایران دانست و افزود: باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا جهاد و مقاومت شهدا و ایثارگران در قالب هنرهای تجسمی به جامعه ارائه شود، ما باید کاری کنیم تا حماسه آفرینی ها شهدا و ایثارگران به دست فراموشی سپرده نشود.
دوران هشت ساله دفاع مقدس یک توطئه همه جانبه از سوی دشمنان بود که با ایثارگری فرزندان این سرزمبن نقش برآب و خنثی شد.
عالیانی تاکید کرد: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند این نقلاب معجزه بود و تکلیف امروز ما حمایت تلاش برای حفظ و تداوم آن تا ظهور امام زمان(عج) می باشد.
گفتنی است دومین نمایشگاه منطقه ای هنرهای تجسمی ایثار با موضوعات ایثار، جهاد و شهادت در رشته های هنرهای تجسمی و صنایع دستی در دو بخش بزرگسالان و دانش آموزی نیمه دوم آبان ماه سال جاری با حضور ۵ استان تهران بزرگ، شهرستان های استانتهران، البرز، قزوین، قم و چهار محال و بختیاری به میربانی شهرستان های استان تهران برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است همزمان با هفته بسیج دانش آموزی و سالگرد شهید محمدحسین فهمیده نمایشگاه استانی نیز در استان البرز برگزار خواهد شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.