تصویر
استقبال دانشگاه خوارزمی از راه‌اندازی رشته خودروسازی
02 شهریور 1401 - 12:09
3
سرپرست دانشگاه خوارزمی در خصوص رشته خودروسازی و ایجاد آن در دانشگاه خوارزمی گفت: اگر سرفصل‌های دروس این حوزه را به ما بدهند دانشگاه حتما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا سال بعد در این رشته هم دانشجو جذب کند.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست دانشگاه خوارزمی در خصوص رشته خودروسازی و ایجاد آن در دانشگاه خوارزمی گفت: اگر سرفصل‌های دروس این حوزه را به ما بدهند دانشگاه حتما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا سال بعد در این رشته هم دانشجو جذب کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه خوارزمی در جلسه‌ای بین مدیران و مشاوران مجموعه تولیدی خودروهای برقی با دانشگاه خوارزمی تشکیل شد و در خصوص همکاری و همراهی این دو مجموعه گفت و گویی شکل گرفت.
دانشگاه خوارزمی آمادگی خود را جهت همکاری در موضوعات زیر اعلام کرد:
۱.
سیاست گذاری‌های کلان و رایزنی ارتباط با حاکمیت برای استفاده از این تکنولوژی و استفاده آن در داخل کشور
۲.
کمک در بخش‌های فنی با توجه به دانشکده‌ها، متخصصین و همینطور اساتید متبحر در این حوزه
۳.
اختصاص فضایی برای استقرار تیم تحقیق و توسعه در تهران و
۴.
بازاریابی درست و اصولی برای محصول تولید شده
طرف مقابل هم آمادگی خود را برای ارائه سرفصل‌های دروس مرتبط با حوزه خودرو سازی جهت راه اندازی این رشته در دانشگاه اعلام کرده است.
تا با همکاری هم همایشی هم برای استعداد یابی افراد توانمند در حوزه طراحی و سایر بحث های خودرو سازی برگزار شود و از استعدادهای کشف شده برای پروژه های بعدی دعوت به عمل آید.

دکتر علی حسن بیگی سرپرست دانشگاه خوارزمی، در خصوص رشته خودروسازی و ایجاد آن در دانشگاه خوارزمی بیان کرد: ما با نگاه نو به بازار و نیازهای بازار می‌خواهیم دانشگاه را اداره کنیم و رشته‌هایی به دانشگاه بیاوریم که مثل این رشته برای همه جذاب و جالب توجه باشد و اگر سرفصل‌های دروس این حوزه را هم به ما بدهند دانشگاه حتما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا سال بعد در این رشته هم دانشجو جذب کند.
وی همچنین در خصوص وجود امکانات خوب و فضای مناسب در کرج برای تولید و R&D محصول و فضای ارتباطاتی با مجموعه‌های علمی استان تهران در مجموعه تهران دانشگاه افزود: ما می‌توانیم با شما همکاری داشته باشیم و شما نیز می‌توانید همکاران خود را در دانشگاه مستقر کنید.
همچنین می‌توانیم از مجموعه‌های مالی و و فنی دانشگاه در بخش‌های مختلف این پروژه استفاده کنیم.
این مجموعه در حقیقت، یک مجموعه تولید ماشین‌های برقی از پایه بوده که سال های متمادی روی این موضوع تحقیق و مطالعه کرده است.
برای این خودروها حدود ۸ هزار ساعت صرف مطالعات، ۲۰ هزار ساعت صرف ساخت ماشین و ۲ الی ۳ هزار ساعت هم صرف آزمایش محصول نهایی شده است.
از مزیت های تولید این نوع خودرو می‌توان به: تازه و جدید بودن این نوع از تکنولوژی، بهبود مشکلات فضای سبز و هوای پاک و همینطور حل مشکل پارکینگ در ساختمان های جدید به علت اندازه کوچکتر این خودرو نسبت به خودروهای بنزینی اشاره کرد.
از همه مهم‌تر این خودروها با داشتن باتری و تامین انرژی خود از طریق برق خانگی بسیاری از هزینه‌های معمول خودروهای دیگر مثل روغن، فیلترها و هزینه تعمیر موتور را نداشته و تا۲۵ سال زمان نیاز است تا موتور آن خراب شود و یا نیاز به تعویض داشته باشد.
همچنین باتری آن تا ۸سال ضمانت دارد و بعد از آن هم به عنوان باتری های ذخیره ساز برق در نیروگاه های کشور قابل مصرف اند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.