تصویر
استقبال کشاورزان اشتهاردی از طرح زراعت چوب
18 اسفند 1401 - 9:14
2
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد از استمرار طرح زراعت چوب و رونق گرفتن این طرح در شهرستان اشتهارد در دو روستای مراد تپه و صحت آباد خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد از استمرار طرح زراعت چوب و رونق گرفتن این طرح در شهرستان اشتهارد در دو روستای مراد تپه و صحت آباد خبر داد.

در سومین روز از هفته منابع طبیعی در شهرستان اشتهارد، تعداد پنج هزار اصله نهال صنوبر جهت اجرای طرح زراعت چوب بین کشاورزان روستاهای مراد تپه و صحت آباد توزیع گردید.
این طرح که با پیگیری دهیاری های این دو روستا و همکاری اداره کل منابع طبیعی و اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد صورت گفت؛ در حاشیه اراضی این روستاها به مرحله ی اجرا و عملیاتی رسید.
حسین نعمایی رییس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد ضمن اعلام این خبر، طی بازدیدی که از محل اجرای طرح داشت اظهار داشت،افزود : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در قالب این طرح مشارکتی به متقاضیان مشارکت در طرح زراعت چوب به شکل رایگان نهال تحویل واگذار می کند.
وی در اینخصوص اظهار داشت: نهال ها از گونه صنوبر هستند و کاشت، مراقبت و بهره برداری از آنها برعهده متقاضیان می باشد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد با بیان اینکه تلاش داریم تا سطح زیر کشت این طرح را افزایش دهیم،افزود: این اداره آمادگی دارد درخواست متقاضیان سایر روستاهای شهرستان را بررسی و اجرایی نماید.
نعمایی در پایان یادآور شد؛ طرح زراعت چوب به منظور صیانت از اراضی جنگلی و همچنین پیشگیری از قطع درختان و قاچاق چوب و تامین نیاز صنایع چوبی و سلولزی کشور در دست اجراست و درآمد مناسبی را برای کشاورزان ایجاد می نماید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.