تصویر
اسکی بازان خواستار تداوم فعالیت پیست دیزین شدند
23 اسفند 1401 - 12:39
3
شماری از اسکی بازان و گروه های علاقه مند به ورزش اسکی استان البرز روز دوشنبه با حضور در محل اداره کل استاندارد البرز خواستار تداوم فعالیت پیست بین المللی دیزین شدند.
ارسال توسط :
پ
پ

شماری از اسکی بازان و گروه های علاقه مند به ورزش اسکی استان البرز روز دوشنبه با حضور در محل اداره کل استاندارد البرز خواستار تداوم فعالیت پیست بین المللی دیزین شدند.

معترضان اعلام داشتند که اداره کل استاندارد البرز به علت غیرایمن بودن تجهیزات پیست اسکی دیزین از چند روز پیش این مکان را تعطیل کرده است.
آنان گفتند: در حالیکه فصل زمستان اوج تمرین و ورزش مفرح اسکی است، تعطیلی این پیست ، سبب مشکلاتی برای ورزشکاران و علاقه مندان به اسکی شده است .
این افراد همچنین مدعی شدند که تجهیزات و امکانات پیست اسکی دیزین غیر استاندارد نیست و تعطیلی آن بهانه است.
یک منبع آگاه به خبرنگار ایرنا گفت : پیست اسکی دیزین به علت نقص فنی تجهیزات دارای پرونده قضایی است و تعطیلی آن بر اساس دستور قضایی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مرجع قضایی به پرونده مجموعه اسکی دیزین ورود کرده و دستور تعطیلی آن را صادر کرده است و تا رفع مشکل فنی تجهیزات تله کابین و سایر امکانات اجازه بازگشایی این مجموعه بازگشایی نخواهند داد.
پیش از این محمد کیاشمشکی رییس هیات مدیره تله کابین دربندسر تهران و بهره بردار پیست اسکی دیزین البرز به خبرنگار ایرنا گفته بود که سال های متمادی از فعالیت تله کابین ها ، تله سیژ ها و اسکی های بشقابی پیست دیزین می گذرد و این امکانات فرسوده هستند.
وی افزود: در دیماه سال جاری شرکت های بازرسی پیست تغییر یافتند و از آنجا که این شرکت ها نظرات همدیگر را قبول ندارند ممکن است مجوز بهره برداری از این پیست و دستگاه ها را ندهند.
کیاشمشکی تاکید کرد: تجهیزات و امکانات پیست بین المللی دیزین نیاز به نوسازی و خرید دستگاه های جدید دارد که شرکت توسعه و تجهیز اماکن کشور باید فکری برای این پیست بکند و نوسازی پیست را در اختیار بهره بردار بگذارد که بتواند سرمایه گذاری کلان داشته باشد.
وی به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور توصیه کرد که برای پیست دیزین یک کار اساسی بکند تا به سرنوشت پیست اسکی شمشک دچار نشود.
پیست دیزین با ارتفاع بین ۲ هزار و ۶۵۰ تا سه هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا، واقع در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال دارای سه تله کابین ، ۲ خط تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است.
در پیست بین المللی دیزین ۲ هتل ، ۱۹ کلبه و پنج رستوران وجود دارد.
این پیست ششم بهمن ماه امسال پس از بارش مناسب برف گشایش یافت اما به تازگی با حکم قضایی تعطیل شده است.
معترضان پس از حدود ۲ ساعت تجمع در مقابل اداره استاندارد البرز متفرق شدند.

منبع ایرنا برچسب ها: شماری از اسکی بازان و گروه های علاقه مند به ورزش اسکی استان البرز روز دوشنبه با حضور در محل اداره کل استاندارد البرز خواستار تداوم فعالیت پیست بین المللی دیزین شدند.
شماری از اسکی بازان و گروه های علاقه مند به ورزش اسکی استان البرز روز دوشنبه با حض

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.