پ
پ

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج با تبریک فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت سالروز ملی روابط عمومی به مدیران، کارشناسان و دست اندرکاران این عرصه خطیر به عنوان هنرِ هشتم، اظهار داشت: اصحابِ ارتباطات با کمترین امکانات منشاء خدمات و دستاوردهای بزرگی هستند.

حامد احسانی نژاد با بیان اینکه ارتباطات در ایران در حال گذر سریع از دوره سنت به مدرنیته و پوست اندازی عمیق است، اظهار داشت: هنرِ روابط عمومی با جلبِ توجهات به سمت شبکه های و فضایِ مجازی به سمت الکترونیکی شدن سوق یافته که ضمن برخی معایب، تحولات شگرفی را نیز در جهت سرعتِ اطلاع رسانی، افزایش دایره مخاطبین و انتقال فوری پیام به مخاطب رقم زده است.
وی افزود: روابط عمومی در عصرِ کنونی نهادی شبانه روز بیدار با قدرتِ پاسخگویی در هر لحظه و ملزم به واکنش سریع به تحولات پیرامونی است و اگر کوچک ترین تأخیری در روند انتقال پیام، گرامیداشت مناسبت ها، پاسخگویی به مطالبات یا اطلاع رسانی رویدادها وجود داشته باشد، مخاطب به آن پی می برد و آن را به پایِ ضعف سیستم روابط عمومی می نویسد، این در حالی است که هنوزِ جایگاه روابط عمومی نزدِ مدیران آنطور که باید و شاید نهادینه نشده است.
این مسئول اظهار کرد: شهرداری کرج با استقرارِ روابط عمومی مستقل یا رابط خبری در هر یک از مناطق تابعه، سازمانهای وابسته و معاونت های ۶ گانه و با ارتقای روابط عمومی به اداره کل ارتباطات و امور بین الملل طی سالهایِ قبل، روندِ شفافیت، اطلاع رسانی و انجام مأموریت های محوله اعم از برگزاری مراسمات سطح شهر یا فضاسازی های مناسبتی را با حداقل صد نیروی انسانی پیش می برد و از نهادهایِ پیشرو در این عرصه در سطح استان می باشد.
احسانی نژاد اظهار کرد: روزانه در در حدود صد بسته خبری و گزارش تصویری در جهت ارائه گزارش عملکرد به شهروندان تهیه و منتشر می شود، همچنین ِ سازمانی در پایگاه خبری، پرتال اطلاع رسانی، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی بارگذاری می شود و گزارشِ عملکرد مدیریت شهری در فواصل مختلف زمانی پایش شده و در اختیار شهروندان، اصحاب رسانه و مدیران قرار می گیرد.
مدیرکل ارتباطات شهرداری کرج تصریح کرد: البته پل ارتباطی شهرداری با شهروندان و افکار عمومی یک طرفه نیست و پیام های شهروندی که از طریق رسانه های شهرداری یا سایر طرق وصول می گردد، به مدیران مربوطه منعکس و در ادامه تا حل موضوع پیگیری می شود، همچنین اداره کل ارتباطات ابتکار عمل را در راه اندازی چهارشنبه های مردمی یا دیدارهای شهردار با پرسنل در روزهای پنج شنبه در دست گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه همکارانِ بنده در سطح مناطق و سازمانهای شهرداری کرج با کمترین امکانات و بعضاً با تحمل فقر فضای فیزیکی لحظه ای از اطلاع رسانی و عمل به مأموریت های محوله عقب نشینی نمی کنند و این مسئله شایسته قدردانی است، عنوان کرد: انتظار می رود که مدیران شهری با درک صحیح از جایگاهِ رفیع روابط عمومی نسبت به تهیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، تامین نیروی انسانی متخصص و انتخاب بهترین اتاقِ اداره جهت استقرار روابط عمومی، بستر لازم را برای تحقق ویترینِ شفاف و شیشه ای مهیا نمایند.

روابط عمومی شغل نیست، ذوق و هنر است
احسانی نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران و کارشناسان حوزه ارتباطات در اکثر نهادها فراتر از وظایف سازمانی و دستِ کم چند ساعت بیشتر از ساعتِ کاری در محل خدمت به انجام وظایف سازمانی همت می گمارند اما اثر این تلاشها در فیش های حقوقی و در جای دیگری ثبت و ضبط نمی شود لکن اصحابِ ارتباطات عاشقانه به میدانِ خدمت آمده و می کوشند تا مردم از وقایع و عملکرد سازمانِ متبوع مطلع شوند و متقابلاً مدیرانِ سازمان نیز صدای مردم را بشنوند و این چرخه پیچیدگی ها و سختی های خاص خود را دارد.
مدیرکل ارتباطات شهرداری کلان اضافه کرد: باید بپذیریم که دیگر تصورِ گذشته از روابط عمومی در کشور وجود ندارد، اتاقی که بعضاً افراد کم انگیزه در آن مشغولِ خدمت می شدند و بیشترین وظیفه آنها نصب بنر تبریک و تسلیت و نهایتاً برگزاری یک نشست خبری در سال بوده است لکن اکنون سرعتِ انتشار حاشیه به مدد رشد مویرگی فضای مجازی به کسری از ثانیه رسیده و مدیران و کارشناسان این حوزه به صورت شبانه روزی در حالت آماده جهت جهادِ تبیین هستند و البته معتقدم که به واسطه ظهور شبکه های اجتماعی ما قادر به بی پرده سخن گفتن با مردم و استفاده از ابزارهای متنوع اعم از متن، عکس، ویدئو، انیمیشن، اطلاع نگاشت و.
.
.
جهت اطلاع رسانی می باشیم.
وی در پایان با تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات به مدیران و کارشناسان و دست اندرکاران این عرصه خطیر در سطح کشور، استان البرز و شهر کرج به ویژه شهرداریها و شهرداری کرج و قدردانی از زحماتِ خستگی ناپذیر مردان و زنان شریف و سختکوش فعال در سنگر ارتباطات، اظهار امیدواری کرد در شرایطی که فضای مجازی به میدانِ جهاد و جنگ نرم تبدیل شده، به مدد روشنگری و فعالیت هایِ اصحاب ارتباطات بتوانیم آن را به فضایی جهت امیدافزایی، شفافیت، تقویت همدلی مردم و مسئولان و مقابله با حواشی تبدیل نماییم.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر