اصحاب رسانه وظیفه مهمی در مشارکت پرشور انتخاباتی دارند
  • بهمن ۹, ۱۴۰۲ ساعت: 11:27
  • شناسه : 737823
    3
    جلسه ای با محوریت سواد رسانه و آشنایی با جرائم انتخاباتی با حضور مدیران پایگاه های خبری، خبرنگاران و مدیران کانال های مجازی شهرستان چهارباغ و موضوعیت جهاد تبیین و انتخابات و کلاس آموزشی با حضور یکی از اساتید متخصص دانشگاه در سالن جلسات شهدای چهارباغ فرمانداری برگزار شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    جلسه ای با محوریت سواد رسانه و آشنایی با جرائم انتخاباتی با حضور مدیران پایگاه های خبری، خبرنگاران و مدیران کانال های مجازی شهرستان و موضوعیت جهاد تبیین و انتخابات و کلاس آموزشی با حضور یکی از اساتید متخصص دانشگاه در سالن جلسات شهدای چهارباغ فرمانداری برگزار شد.

    مهندس جعفری اسکندرلو فرماندار شهرستان چهارباغ در این جلســه ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و فرارسیدن ایام الله دهه فجر،با اشاره به افزایش سرعت سیر اتفاقات فضای مجازی در سطح ملی و بین المللی و درگیر شدن جامعه با این تغییر و تحولات گفت: بهترین عرصه و مکانی که میتوان در راستای جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی گام برداشت و پیش قراول و خط مقدم همه اتفاقات است، عرصه رسانه و فضای مجازی است.
    فرماندار شهرستان چهارباغ با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه اظهارداشت: حضور مردم در پای صندوق های رأی سند محکم مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امسال نیز با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ان شاالله شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی خواهیم بود و همراهی اصحاب رسانه و مدیران کانال و گروههای صفحات مجازی و خبری بعنوان بازوی همراه و تاثیرگزار در این مسیر مهم هستند، به طوری که ایشان بایستی در تشخیص صحت خبرهای دریافتی ، آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات انتشار خبر و اطلاعیه فضای مجازی، اشرافیت کامل بر محتواهای فضای مجازی اهتمام ویژه ای نیز داشته باشند.
    ایشان در پایان به وظایف اصحاب رسانه در فراهم کردن شور انتخاباتی در فضای شهرستان اشاره کرده و افزود: اصحاب رسانه و خبر در بحث ایجاد زمینه های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از طریق اطلاع رسانی مطلوب و سالم رویدادها و البته امید آفرینی و بازتاب دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم به مردم وظیفه مهم و خطیری را بر دوش دارند.
    دراین نشست مهندس چگینی معاون فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان چهارباغ نیز هدف از تشکیل این گونه جلسات را هم اندیشی و همسو سازی جهت هدایت افکار عمومی، مقابله با تشویش اذهان همگانی، تبیین مصادیق سره از ناسره، بالاخص در پیوند با تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه اعلام نمود.
    معاون فرماندار در ادامه به گسترش میزان مخاطبان و کاربران در فضای مجازی و رشد چشمگیر تاثیرات این بخش تلاش در راستای افزایش مشارکت همگانی در انتخابات را یکی از رسالت های رسانه ها برشمرد و افزود: شایسته است رسانه ها در کمال صراحت و صداقت زمینه ساز افزایش مشارکت همگانی و آگاهی مبتنی بر واقعیات در انتخابات باشند.
    در این جلسه که با محوریت فرمانداری و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان چهارباغ برگزار شد، دکتر رضایی یکی از اساتید متخصص دانشگاه در حوزه سواد رسانه با ارائه مطالبی در بخش های مختلف شناخت خبر و اطلاع رسانی از جمله: تمایز صحیح و غلط و دورغ پردازانه، جهاد تبیین و روشنگری دستاوردها، مدل های جمع آوری منابع و انعکاس اخبار و.
    .
    .
    برای حاضرین به اهمیت روایت گری اول و به موقع و شفاف تاکید و خواستار انسجام میان مسئولین و مدیران مختلف خبری در جهت حفظ و صیانت از حقوق ذینفعان شدند.

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر