تصویر
اعتراض صنفی دانشجویان باید در بستر عالمانه بیان گردد
19 آبان 1401 - 9:25
2
نشست فرهنگی با موضوع نقش اساتید در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر حسن بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ، حجت الاسلام و المسلمین امیر ابراهیم زاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان البرز و جمع کثیری از اساتید ، کارکنان و دانشجویان در واحد کرج برگزار گردید.
ارسال توسط :
پ
پ

نشست با موضوع نقش اساتید در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر حسن بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ، حجت الاسلام و المسلمین امیر ابراهیم زاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان البرز و جمع کثیری از اساتید ، کارکنان و دانشجویان در واحد برگزار گردید.

دکتر حسین کلانتری خلیل آباد در این نشست با گرامیداشت روز دانش آموز بیان داشت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی امریکا و نقطه آغاز این حرکت از دانشگاه و دانشجو بود و با توجه به اهمیت این حرکت عظیم مقام معظم رهبری در این باره فرموده اند: جوانان عزیز ، اسناد درس آموز لانه جاسوسی را بخوانند و این اسناد باید در کتب درسی دانشجویان و دانش آموزان گنجانده شود.
وی افزود: اگر تاریخ دوران اول انقلاب را بنگریم، خواهیم دید که دانشگاه ها محل جنگ و منازعه و محل دعوا و سلاح بود، وقوع انقلاب فرهنگی برای مدیریت دانشگاه ها بود و به همین دلیل امروزه دانشگاه ها و مدارس مورد هدف قرار گرفته چون قلب تپنده نظام است و متوسط پیشرفت های علمی و فناوری کشور ۱۱ برابر متوسط جهانی است و ایران در علوم هسته ای ، نانو، داروسازی، هوافضا، دفاعی و علوم سلولی پیشرفت های خوبی داشته است و این پیشرفت های حوزه علم و فناوری ایران ، لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.
العلم سطان ، علم قدرت است، علم اقتدار است و تا حق هست ، باطل هم هست ، از صدر اسلام بوده است.
و سرگذشت پیامبران و امامان و اصحابشان بیانگر این موضوع است.
دکتر کلانتری گفت: ؛ طراحی آشوب هایی که در خارج ایران انجام شد و در داخل کشور اجرایی می شود با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری خنثی خواهد شد.
در سال های۷۸، ۸۸ و ۹۸ نیز برنامه داشتند و در این دوران نیز با گرانی بنزین ، مسائل ، ارز ترجیحی و با شروع مدارس و دانشگاه ها وارد عمل شدند ولی در صحنه عمل موفق نبودند و فعلا پشیمان هستند.
دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البز اضافه کرد: موضوع مهم دیگری که مقام معظم رهبری فرمودند موضوع جنگ ترکیبی است، در جنگ ترکیبی ، گفتمان، انسجام و اقتدار ضروری است ، در این جنگ علاوه بر منافق ، اغتشاشگر، فریب خورده، تجزیه طلب، داعشی، کومله و همه هستند ولی بدانید ما استادانی همانند شما به عنوان افسران جنگ نرم داریم و رئیس دانشگاه به عنوان فرمانده قرارگاه است ، در این جنگ شهادت هم هست، بنابراین حضور مقتدرانه شرط بسیار مهمی است و این حضور تکلیف است و چنانچه صحنه خالی شود دشمن جلو می آید.
این استاد تمام دانشگاه گفت: برخی از اعمال و کنش های شورشگران که جوان و نوجوان هستند متاثر از سبک زندگی غربی است ، باید رهنمودهای بیانیه گام دوم انقلاب و ورود به عرصه های خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را یادآور شد و از بسیج اساتید انتظار داریم که تبیین کنند و همانطور که علم ، اقتدار و قدرت می دهد، معنویت ، اخلاق و تبیین موضوعات، جهت می دهد.
دکتر کلانتری اظهار داشت: عدم توجه به مهندسی خارجی،عدم توجه به حضور بعد از کرونا، عدم توجه به جهاد تبیین ، عدم توجه به اقناع سازی و عدم توجه به تعلیم و تربیت در مدارس و دانشگاه ها سبب شد تا منازعه آشکار علمی ایجاد شود و دانشجو به دنبال سلف مشترک، بی حجابی ، شعارنویسی و.
.
باشد و بسیج را نشانه رود و بالاتر ازآن روحانیت و مقام معظم رهبری را نشانه رود بدون اینکه خواسته صنفی داشته باشد.

وی با مغتنم شمردن فرصت بیان کرد: اغتشاش برای ما فرصت مغتنمی به وجود آورد و تا به فتنه تبدیل نشده باید اقدام کرد و جهاد نمود و این زنگ خطری برای همه ما بود؛ ما باید با غیرت دینی ، غیرت ناموسی ، غیرت دفاع از مظلوم و غیرت انقلابی داشته باشیم و بر این باوریم که دانشگاه محل تضارب آرا، گفتگو ، اظهار نظر و اعتراض صنفی است و باید در یک بستر عالمانه بیان گردد.
دکتر کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: تبیین خلاقانه ، اقناع سازی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، مناظره، جلسات هم اندیشی ، نشست های تخصص و موضوعی ، مشارکت هم افزا، رصد مستمر و دقیق، بهره گیری از دانشجویان مقطع دکتری و احساس مسئولیت همه درخصوص دفع اغتشاشات و ناآرامی ها از جمله برنامه هایی است که می توان در دانشگاه اجرایی نمود.
در ادامه دکتر حسن بنیانیان نیز طی سخنانی به پیش نیازهای فرهنگی در اجرای سند تحول وتعالی دانشگاه و اجرای بیانیه تربیت اجتماعی اشاره و بیان داشت: موضوع محوری این نشست جهان بینی اسلامی ، نگرش علمی به امر مدیریت ، جامع نگری و نگرش سامانه ای ، آینده نگری و آینده نگاری ، گسترش رویکرد فرهنگی و تربیتی در مدیریت و استادی در دانشگاه ، کمک علمی به سایر سازمان ها و جامعه پیرامونی برای پیشرفت و توسعه است که می بایست ابتدا تدوین و اجرای برنامه تحول و تعالی واحد در پنج سال آینده و سپس اجرایی شدن بیانیه تربیت اجتماعی و حضور واحد در حل مسائل روز منطقه از طریق آموزش،پژوهش وسایر خدمات علمی را دنبال کرد.
وی در ادامه سخنان خود به موانع فرهنگی در مسیر تحقق هر تحول فرهنگی اشاره و به تبیین نقش اساتید در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.