اعضای هیات علمی به عنوان بزرگترین سرمایه دانشگاه هستند
  • بهمن ۷, ۱۴۰۲ ساعت: 10:33
  • شناسه : 735996
    1
    نشست صمیمانه و جلسه هم اندیشی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با اعضاء هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    نشست صمیمانه و جلسه هم اندیشی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد با اعضاء هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.

    دکتر حسین کلانتری در این جلسه که در محل اتاق شورا حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تشکیل گردید ضمن تبریک فرارسیدن میلاد مولود کعبه و گرامیداشت روز مرد و پدر گفت: این جلسات و این چرخه حتما باید در دانشکده و هیات رییسه دانشگاه ایجاد شود و استمرار یابد تا مسائل و مشکلات موجود مطرح و در صدد پیگیری و رفع موانع و مشکلات باشیم .
    رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج بیان داشت: بحث مهم و اهمیت دار در مجموعه دانشگاه علاوه بر موضوع آموزش که همه افراد به آن اشراف دارند مبحث است که توسعه و تعمیق ارزش های دینی ، مذهبی و در جامعه و دانشگاه و توسعه کمی و کیفی آن در دانشگاه مهم بوده و دارای اهمیت بسیاری میباشد.
    وی در ادامه عنوان داشت: تقویت مشارکت مردمی، تقویت مشارکت اساتید در حوزه های مختلف دانشگاه و علی الخصوص در حوزه های فرهنگی ، بسط فضای اعتماد بین دانشجو و استاد و مجموعه هیات رییسه دانشگاه و سایر اساتید دارای اهمیت است که توجه لازم در این زمینه باید صورت گیرد.
    دکتر کلانتری اظهار داشت: ارزیابی از دانشکده ها بر مبنای یک تجربه جهانی جا افتاده نداریم که بخواهیم بگوییم دانشکده مدیریت و حسابداری بهترین دانشکده این واحد می باشد ولی از حیث تعداد دانشجو و از نظر جمعیت دانشجویی و کیفیت آموزشی این دانشکده در رتبه اول می باشد و ما نسبت به دانشکده ها کم توجه نیستیم و نخواهیم بود و موضوع ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشکده ها و کل مجموعه دانشگاه برای ما مهم می باشد و مد نظر قرار می گیرد.
    وی در رابطه با تغییر ساختار دانشکده ها گفت: در حال حاضر در واحد کرج ۱۵ دانشکده مصوب داریم که در آتیه نزدیک به دانشکده های جامعه و حکمرانی – فرهنگ و تمدن- هنر و رسانه – علوم و فناوری های همگرا و کوانتومی – فضای مجازی ،هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته – صنعت ساختمان و محیط زیست- مهندسی ساخت و فناوری های صنعتی – حمل و نقل ، ترافیک و لجستیک – ، غذا و فراسودمندها – تعلیم و تربیت اجتماعی – بین الملل – مهارت و کارآفرینی تغییر می کند.
    این استاد تمام دانشگاه افزود: اعضاء هیات علمی به عنوان بزرگترین و بهترین سرمایه اصلی دانشگاه هستند و باعث افزایش کارایی و اثر بخشی در مجموعه دانشگاه می شوند و در این بین نقش استاد می تواند به عنوان آموزش دهنده ، پژوهشگر ، شهروند و صاحب حرفه بسیار دارای اهمیت بوده و خود فرد نیز باید دقت لازم در این زمینه داشته باشد.

    کلانتری اذعان داشت: اساتید علاوه بر بحث آموزشی باید در حوزه های پژوهشی، فناوری و نوآوری فعال باشند و کار های مفید انجام دهند دانشگاه هم اگر ارتقا یافته است حاصل زحمات و تلاش های مجموعه می باشد در سال گذشته رتبه دانشگاه از ۲ به رتبه ۱ و امسال هم به رتبه ۱+ ارتقاء یافته و این حاصل زحمات همه دانشگاه است.
    رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: اساتید علاوه بر تدریس موظف یک حضور موظف نیز دارند که در حضور موظفی خود توجه به تحقیقات بنیادی و کاربردی در دانشگاه ، فعالیت در پروژه ها و طرح های برون دانشگاهی ، ارائه خدمات فناوری و نوآوری به دانشجو و دانشگاه و مجموعه های خارج دانشگاه، ارائه خدمات آزمایشگاهی و همکاری با شبکه آزمایشگاهی، برگزاری دوره های تخصصی و مهارتی و .
    .
    .
    از جمله مواردی است که اساتید می توانند در این زمینه ها فعالیت داشته و خدمات ارزنده ای داشته باشند.
    کلانتری گفت: در مجموع در حوزه فرهنگی، آموزشی ، پژوهشی و.
    .
    .
    یکسری مسائل و مشکلات و آسیب ها داریم که ممکن است درون دانشگاه و یا بیرون از دانشگاه نشات گرفته باشد، جلسه امروز برای این است که این مسائل و مشکلات عنوان شود تا همکاران جهت رفع آن اقدام نمایند.

    در ادامه حاضران در جلسه به بیان نظرات و دید گاه های خود پرداخته و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطرح شده صورت گرفت و معاونان آموزشی ، پژوهشی و توسعه مدیریت و منابع به توضیحاتی پرداختند.

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر